שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ביהמ"ש הורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום
הישג לפרקליטי נתניהו
ביהמ"ש קבע כי על הפרקליטות לפרט ככל הניתן את האשמות נגד רה"מ באופן מפורש מבלי להסתתר מאחורי ביטויים מעורפלים. עוד נקבע יש לפרט את הדרישות ואת ה'מתת' לאלוביץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

‏בתום ההליך הקדם משפטי שהתנהל בשבועות האחרונים, בהם נשמעו טענות פרקליטיו של ראש הממשלה על הליך הגשת כתב האישום והמופיע בו, קבעו היום שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, כי על הפרקליטות לתקן פרטים מהותיים בכתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו בתיק 4000 תוך שהם קובעים כי נפלו פגמים בהליך הגשתו כפי שנטען על יד פרקליטי ראש הממשלה.

בהחלטה המתפרסת על פני 10 עמודים, נכתב בין השאר, כי "ככל שטענת המאשימה, בסעיפים השונים של כתב האישום, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם – עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".

"על המאשימה למסור פירוט של טובות ההנאה שעל פי הנטען, ניתנו ונלקחו כשוחד ופירוט הזמנים, ככל שהללו ידועים. כמו כן, יש לפרט – ככל שהדבר ידוע למאשימה – באמצעות מי פעלו הצדדים".

בהמשך הדברים נכתב עוד: "בתוך כך, אין מקום להכללות והיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר'; 'לרבות'; 'דרישות משמעותיות; 'פרשות שונות'; 'עובדים אחרים' ללא פירוט; 'גורמים שונים' ללא פירוט, 'גורמים מטעמו' ללא פירוט, וכיו"ב", כתבו השופטים.

עם זאת, טענתו של ראש הממשלה בעניין החסינות נדחתה, כך גם דרישתו להורות לפרקליטות לפרט כיצד הגיעה לסכום הנקוב של סך השוחד שקיבל לידיו לכאורה ראש הממשלה.

כתב המשפט של התאגיד אביעד גליקמן ומי שמוגדר 'דובר הפרקליטות' כתב בטוויטר לאחר ההחלטה: "השופטים מקבלים את טענות נתניהו ואלוביץ בתיק 4000: שצריך לפרט מתי נתניהו ידע על הדרישות שהופנו לוואלה ומי הגורמים השונים( שמוגדרים ככה בכתב האישום). בנוסף קובעים שהפרקליטות תוציא מכתב האישום את הנספח של הדוגמאות. התיקון יהיה עד ה30 בדצמבר והדיון ב13 בינואר נשאר".

משפחת נתניהו הגיבה להחלטה ובהודעה מטעמה נכתב, כי "מדובר במכה קשה לפרקליטות: בית המשפט קבע היום כי בכתב האישום חסרים פרטים 'מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים'. בית המשפט הורה לפרקליטות להפריד בין ראש הממשלה לבין בני משפחתו, ולציין בפירוט מהן הבקשות המיוחסות לכל אחד מהם ומה 'ניתן' לכל אחד מהם. נקבע כי על הפרקליטות לפרט באמצעות מי פעלו הצדדים, ולהימנע מביטויים כגון 'לרבות', 'גורמים מטעמו' וכו' ללא פירוט".

"בית המשפט קבע כי אין מקום ל'דוגמאות', וכאמור על המאשימה לפרט בכתב האישום, או בנספח לו, את הדרישות כלפי אלוביץ', ואת ה'מתת'. בסך הכל הורה בית המשפט לפרקליטות לתקן עשרות סעיפים בכתב האישום".

"ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות – בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים – כדי לייצר מראית עין של כתב אישום".

"בית המשפט פוצץ היום את הבלון הזה וקבע: 'אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט'. שוב הוכח שלא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים