שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ביהמ"ש קבע – מערת המכפלה תונגש
הסוף למאבק?
השופט קבע שחובה לאפשר לאדם עם מוגבלות לבקר בקברי אבות בכל עת גם בשבתות וחגים בצורה מכובדת ועצמאית ולכן שביל מכובד ומעלית ישרתו את הדבר
תגיות:
מערת המכפלה | צילום: verdell galean, שאטרסטוק

הבוקר פסק בית המשפט המחוזי שניתן להנגיש את מערת המכפלה על ידי הקמת השביל ומעלית. אכן השופט קיבל את טענות המדינה ופסק חד משמעי שנגישות הינה חלק מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בנוסף הוא קבע שחובה לאפשר לאדם עם מוגבלות לבקר בקברי אבות בכל עת גם בשבתות וחגים בצורה מכובדת ועצמאית ולכן שביל מכובד ומעלית ישרתו את הדבר.

בחמש השנים האחרונות מוביל ארגון זכויות האדם בצלמו מאבק נחוש וערכי להנגיש את מערת המכפלה לאנשים עם מוגבלות. במסגרת המאבק התקיימו כחמש דיונים בוועדת חוץ וביטחון וכן הביעו תמיכה במאבק 140 חברי כנסת (לאורך השנים).

מערת המכפלה הינו המבנה השני בקדושתו לעם היהודי, חרף זאת המקום נעול בפני אנשים עם מוגבלות עקב גרמי המדרגות ארוכים קרוב למאה מדרגות. ואכן לאחר לחצים של ארון בצלמו וארגוני נגישות החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על היתר הנגשה ביחד עם שר הביטחון שאז נפתלי בנט.

עיריית חברון הגישה עררים רבים שנדחו כולם ועתרה כעת לבית המשפט. ארגון בצלמו שהשתתף בעתירה ובדיונים ביחד עם נכים רבים הדגישו את חשיבות ההנגשה ואת מחדל העירייה בכך שמסרבת לאשר את ההנגשה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אחרי חמש שנים של מאבק שאיגד בתוכו את כל חלקי החברה הישראלית ניתן לברך ולקבוע כי מדובר ביום היסטורי בו נקבע שיש ליהודים זכויות אדם גם בחברון. ביום זה הושלם כיבוש חברון ונקבע שלכל אדם יש זכות להגיע למערת המכפלה".

"אנחנו מברכים את כבוד השופט שהזדרז ופרסם פס"ד מיד לאחר הדיון. כמו כן אנחנו מודים לכל מי שפעל עד כה. כעת אנחנו קוראים למינהל האזרחי עוד היום תעלו עם טרקטור למקום ואל תתמהמהו ולו ביום אחד. ההנגשה חייבת לקרוא ומיד".

ח״כ משה אבוטבול מש״ס שליווה את המאבק מסר: "אני מאוד שמח שנאומי מלב אל לב בדיון בית המשפט בו הסברתי לשופט כמה הדרישה להנגשת מערת המכפלה צודקת ועניינית נשא פרי. כמי שנאבק ע"כ יחד עם ארגון בצלמו לאורך כל הדרך בהוראת מו"ר הרשאל"צ הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל זהו סגירת מעגל אישית – שאושר ביום האזכרה ה-11 חודש של הרב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים