שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ביה"מ קבע: כלל עצורי חומש ישוחררו ממעצר
"תרגיל חקירתי"
עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה: "מהלך פסול שנועד למראית עין וצרכים פוליטיים"
מחסום בכניסה לחומש | צילום: באדיבות המצלם

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורם למעצר בית של כל עצורי חומש שנעצרו אמש במסגרת גל המעצרים שביצעו בלשים ימ"ר ש"י. סה"כ הובאו לבימ"ש שישה מתוך שמונת העצורים אשר נעצרו הבוקר.

גל המעצרים כנגד תלמידי ישיבת חומש התרחש אמש במהלך שעות הבוקר המוקדמות, כאשר במהלך המעצרים ביצעו הבלשים חיפושים בבתי העצורים והחרימו ביגוד וציוד אישי. בדיון יצגו את העצורים עו"ד עדי קידר ועו"ד נתי רום מארגון חוננו.

עו"ד עדי קידר מתח ביקורת על התנהלות המעצרים "בית המשפט דחה היום את בקשת להאריך את מעצרם של החשודים ב-10 ימים והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. אנחנו נלמד את ההחלטה ונערער על עצם התנאים ולא נפסיק ולא נעצור את הפעולות נגד התיק הזה עד שהוא ייסגר לחלוטין".

"היה פה מהלך פסול מצד המשטרה, המעצר הזה כולו, כחודשיים לאחר האירוע הקשה בו נרצח חברם לישיבה היה אך ורק למראית עין ומסה לשרת מטרות של פוליטיקה ומערב את המשטרה בדברים שאינם צריכים לקרות", אמר עו"ד קידר בסיום הדיון.

עו"ד נתי רום הביע סיפוק על פסק הדין שניתן "אנחנו שמחים כי בית המשפט החליט לשחרר את כל העצורים, ועל הודעת משטרת ישראל כי אין בכוונתה לערער על החלטה זו. בזמן הדיון גם הובאה אמירה מצד המשטרה שחלק מהעצורים נעצרו כתרגיל חקירתי, כאשר לאחר מכן מיהרו להכחישה".

"לצערנו ישנם מקרים רבים בהם משטרת ישראל לא מביאה בפני השופט המוציא את צו המעצר את הפרטים המלאים, ובכך מטעה את בית המשפט. כתוצאה מכך כמות החפים מפשע שאין בסיס למעצרם במדינת ישראל גבוהה. כולי תקווה כי תופעה פסולה זו תיפסק, כמו גם ידה הקלה של המשטרה במעצרים המוניים בפרט כאשר מדובר במתיישבים ביהודה ושומרון, ללא קשר לחומר הראיות ולעברות וללא עילת מעצר", אמר עו"ד רום לאחר החלטת השחרור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים