שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים"
מחאת ביה"ח
מנהלי בתי החולים הציבוריים הקימו מאהל מחאה מול משרד האוצר: "ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות – תתביישו; החזית של מדינת ישראל מופקרת"
מחאת בתי החולים | צילום: דוברות המשטרה
צילום: עיריית ירושלים

7 מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת הקימו הבוקר מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קריסת בתי החולים. "שר האוצר, בוא תחצה את הכביש, תיכנס איתנו עכשיו למו״מ מיידי. 20 אחוז מהמיטות במדינה מקבלים שירות אצלנו – 2 מיליון תושבים. ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל. שר האוצר אתה אחראי על זה, אתה אחראי להתמוטטותם 7 בתי חולים".

מנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין: ״החזית של מדינת ישראל שמאפשרת לה לתפקד מופקרת. אנחנו רוצים לתת את הלב והנשמה למטופלים שלנו, אבל אין לנו את המשאבים. הלב שלי מתכווץ בגלל שלא אוכל לתת תרופה לחולה שנמצא בחדר המיון. אנחנו מרגישים מושפלים, בתי חולים מסוג ב׳.״

מנכ״ל שערי צדק פרופ עפר מרין: ״במשך 30 שנה טיפלתי באלפים רבים של מנותחי לב, פצועי טראומה, טיפלתי במדי צה״ל במשלחות צה״ל ברחבי העולם. אם יש יום אחד בקריירה שאשמח למחוק – זה היום הזה. אחרי חצי שנה של בקשות חוזרות ונשנות למשרד האוצר, ושום דבר לא קורה , אנחנו עומדים בבושת פנים פה. אני פונה לראש הממשלה ולשר באוצר – בואו תפרקו איתנו את האוהל הזה, שנחזור למטופלים שלנו. עד שהדבר הזה לא ייפתר נמשיך לשבת פה יום אחרי יום. בצער רב ביום רביעי נצטרך לעבור למתכונת חירום״.

מנהל מעייני הישועה שלמה רוטשילד: ״אין לנו אבא ואין לנו אמא. אנחנו לא יודעים אין לשלם לספקים ולעובדים שלנו בסוף החודש. אין עם מי לדבר במשרד האוצר. ומה אנחנו מבקשים? שאמבולנס יוכל להיכנס ביום רביעי להדסה או שערי צדק, ולא לנסוע למרכז. אנחנו דורשים פתרון למען חולי ישראל. ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות, תעצרו את האבסורד הזה".

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ פהד חכים: ״כל המדינה רעדה בעקבות פטירתו של החולה באיכילוב אתמול. זה יכול לקרוא בכל אחד מבתי החולים שלנו. בתי החולים שלנו לא מסוגלים לנשום יותר. איפה ראש הממשלה? איפה שר האוצר? איפה שר הבריאות? תתביישו! אני קורא לשר באוצר, בוא תחצה את הכביש, תיכנס איתנו עכשיו למו״מ מיידי. 20 אחוז מהמיטות במדינה מקבלים שירות אצלנו – 2 מיליון תושבים. ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראל. גררתם אותנו לזה, אדוני שר האוצר אתה אחראי על זה, אתה אחראי להתמוטטותם 7 בתי חולים".

מנהל בית החולים המשפחה הקדושה בנצרת ד״ר אברהים חרבג׳י : ״בלי ציוד רפואי, תרופות, מיגון, תשלום שכר לעובדים שלנו, לא נוכל להמשיך לתפקד״. מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת ד״ר נאיל אליאס: "ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות – תצטרפו אלינו למאהל, בואו נפתח במו״מ ונציל את בתי החולים".

מנכ״ל לניאדו נדב חן: ״ראש הממשלה, שרי האוצר והבריאות צריכים להתבייש במצב הזה. לא אנחנו. אין לנו אפשרות יותר לטפל במטופלים שלנו. הגיעו מים עד נפש. זו הזדמנות אחרונה להציל את בתי בחולים, אנחנו לא רוצים להיות פה. האזרחים של ירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת שווים כמו כל אזרחי המדינה״.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע למאהל המחאה של בתי החולים על מנת לתמוך במנהלי בתי החולים ואמר: "את מצבם של בתי החולים אני מכיר מצויין, כבר ב-2003 כתבתי את דוח ליאון שבו התרעתי על הבעיתיות הזו. ישנו עיוות רציני מאוד בתקצוב בתי החולים, עיוות שחייבים לתקן. בימים אלה של הקורונה אנו רואים את ההתגייסות ואת הקושי של הצוותים הרפואיים לעמוד בעומס, אבל דווקא עכשיו, עלינו לתקן את העיוות התקציבי ממנו סובלים בתי החולים. ישנה נוסחא מפורטת שהגשתי למשרד הבריאות עוד ב2003 בדוח ליאון. אני הגעתי לכאן היום, כראש העיר ירושלים, על מנת לתמוך בכם אבל בעיקר בשני בתי החולים שבעיר, הדסה ושערי צדק שאמונים על כל תושבי העיר הגדולה בישראל ואסור לנו לאפשר להם לקרוס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים