שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » ביטול המועצת המשותפת שהביא לכינוס ענק
לְאוֹרוֹ נִּסַּע וַנֵּלֶךְ
"ההצבעה בשביל ג', זו הכרזה – השם הוא האלוקים": מועדי ההצבעה, ההתבטאויות החריפות וההכנות בבתי גדולי ישראל מהמגזר הליטאי לקראת הבחירות הקרובות
מרנן נשיאי וחברי ה'מועצת' בכינוס החירום ברשב"ם | צילום: שוקי לרר

ביטול ישיבת מועצת גדולי התורה המשותפת לדגל התורה ולאגודת ישראל – לא היה צפוי. עוד בבוקר יום שני האחרון נודע ל'בחזית' כי כבר קבעו מקום ומועד לכינוס הרבנים והאדמו"רים ליום שלישי, אך שעות ספורות לאחר הפרסום ב'בחזית' – הודיעו על ביטולה.

הכוח החזק מאחורי תכנון האסיפה היה ר' יעקב קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים שליט"א. משהתברר כי האדמו"רים לבית גור ובעלזא לא יגיעו לכינוס בבני ברק – הוחלט לדחות אותו למועד בלתי ידוע. לגבי המועצת החסידית המועד הבלתי ידוע היה יומיים לאחמ"כ, אך במועצת הליטאית העניין התמהמה.

אתמול עם נטות צללי ערב, כשפנינו לבית מרן שר התורה נתנו לנו להבין כי לא רק שה'מועצת' תתכנס עוד לפני הבחירות, אלא בצורה שתרעיד את עולם התורה הליטאי, ותעורר אותו לקראת המערכה הגדולה למען הצלחת היהדות החרדית במערכת הבחירות הגורלית.

קהל האלפים בכינוס החירום ברשב"ם | צילום: שוקי לרר

מבית נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול חכם שלום כהן שליט"א, מסרו כי הרב יצביע מחר, מיד לאחר תפילת שחרית, בקלפי בבי"ס רמות אלון רח' אסירי ציון (רמות ב') ירושלים, בשעה 08:15 בבוקר. בבית 'נשיא המועצת' טרם ידעו להגיד אם הגר"ש יעלה גם לציונו של מחולל המהפכה מרן הרב עובדיה, או יערוך ביקורים במקומות אחרים, אך גם לא שללו אפשרות כזאת.

ההתרגשות הייתה גדולה. לראשונה מאז התפרצות הנגיף התקהל ציבור כ"כ גדול בכינוס בראשות גדולי ומאורי הדור מהמגזר הליטאי, עד כאשר מרן הראש ישיבה החל במשאו, היה קשה להפסיק את השירה האדירה שבקעה מתוך הקהל העצום שהמשיך לפזז בהתלהבות "לאורו לאורו ניסע ונלך".

בבית שר התורה עדכנו כי מרן הגר"ח ייצא להצביע מיד אחרי תפילת שחרית במעונו בבני ברק. כמו"כ, גם בבית הגאון רבי גרשון אדלשטיין עדכנו כי מרן ראש הישיבה ייצא להצביע בשעות הבוקר מיד אחרי תפילת שחרית במעונו ברחוב ראב"ד בבני ברק.

כשביקשנו לברר על ההכנות הגדולות בחדרו הפנימי של מרן ראש הישיבה שמענו כי הגרי"ג שליט"א התבטא כי "ההצבעה בשביל ג', זו הכרזה: 'השם הוא האלוקים', ו"משה אמת ותורתו אמת', זו ההצבעה".

הגרי"ג אדלשטיין מצביע | צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה התבטא גם כי "לא להצביע, זה נקרא שאני מתעלם, אני לא משתתף בקידוש השם. עוסקים בקידוש השם ואני בורח מזה. אם לא מצביעים ג' מונעים קידוש השם, מכריזים 'אני לא חרדי', תשובה אחת לכל השאלות".

ראש ישיבת 'עטרת ישראל', זקן חברי ה'מועצת' הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי, צפוי גם הוא להצביע בשעות הבוקר מיד אחרי תפילת שחרית. כמו"כ, גם חבר ה'מועצת' הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי ייצא להצביע בשעות הבוקר אחרי תפילת שחרית.

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א, נוהג לעורר את תלמידיו להצביע למפלגת יהדות התורה מדי ערב בחירות מאז התמנותו כראש הישיבה. הפעם כשתלמידי הישיבה נמצאים בתקופת 'בין הזמנים' – ראש הישיבה ייצא עם מספר מקורבים בלבד לקלפי הסמוך לביתו. "לא יודעים מתי הוא יצביע הפעם. בדרך כלל זה בין 9:00 ל-10:00", נמסר לנו מבית ראש הישיבה

במעונו של הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, אמרו ל'בחזית' כי מועד ההצבעה טרם ידוע, אך בדרך כלל נוהג הרב לצאת לקלפי מיד אחרי תפילת שחרית.

נדמה כי רובם ככולם של גדולי ישראל מהמגזר הליטאי ילכו להצביע אחרי תפילת שחרית, אך מסתבר שבני הבית של מספר גדולי ישראל, מתקשים למסור פרטים עם התראה כ"כ קצרה… במידה ונקבל פרטים מעניינים, נמשיך לעדכן כאן ב'בחזית'.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים