שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בייג'ינג הטילה סנקציות על מזכיר המדינה פומפאו
נקמת סין
משרד החוץ הסיני הודיע על הטלת סנקציות על שורת בכירים בממשל טראמפ אשר "תכננו, קידמו והוציאו לפועל סדרה של מהלכים מטורפים שחתרו תחת האינטרסים של סין"
מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו | צילום: Ringo Chiu

הממשל הסיני הכריז הערב (רביעי) כי הוא יטיל סנקציות על שורה של בכירים בממשל טראמפ, שעזב היום את הבית הלבן. הדמות הבולטת ברשימה היא מזכיר המדינה האמריקאי היוצא, מייק פומפאו. סין הכריזה על הטלת הסנקציות זמן קצר לאחר שג'ו ביידן הושבע באופן רשמי לתפקיד הנשיא ה-46 של ארצות הברית.

משרד החוץ הסיני הודיע כי הסנקציות יוטלו על 28 אנשים אשר "תכננו, קידמו והוציאו לפועל סדרה של מהלכים מטורפים שהפריעו ביחסי החוץ של סין, חתרו תחת האינטרסים של סין, פגעו בעם הסיני וערערו לחלוטין את היחסים שבין שתי המדינות". בנוסף לפומפאו, גם פיטר נאבארו, רוברט אובריאן, דוד סטילוול, מת'יו פוטינגר, אלכס עזר ובכירים נוספים נכללו ברשימה שהציג שר החוץ הסיני. "אנשים אלו, כמו גם משפחתם הקרובה, מוחרמים על ידי סין ולא יוכלו להיכנס לשטחה, להונג קונג או למקאו. הם, וחברותיהם וכל המוסדות המקושרים אליהם, לא יוכלו לקיים מגעים ועסקאות עם חברות סיניות", נמסר ממשרד החוץ.

רק אתמול הכריזה ארצות הברית, כי סין מבצעת רצח עם נגד המיעוט האויגורי המוסלמי במערב המדינה. מחלקת המדינה אמרה כי בייג'ינג אחראים לפשעים נגד האנושות נגד מיעוטים מוסלמים במחוז שינג'יאנג, שם הם מוחזקים במחנות ועוברים עיקורים. זה הגינוי החריף ביותר מצד ממשלה כלשהי בעולם עד כה, וההחלטה של ממשלו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ ביומו האחרון זוכה לתמיכה גם מצד אנשיו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

מייק פומפאו, הוא זה שהכריז על כך: "אני מאמין שרצח העם הזה נמשך, ושאנחנו עדים לניסיון שיטתי להשמיד את האויגורים על ידי מפלגת המדינה הסינית". פומפאו הוסיף כי בכירים סינים "מעורבים בהטמעה כפויה ובסופו של דבר למחיקה של קבוצת מיעוט אתנית ודתית פגיעה".

הקביעה שמדובר ברצח עם הייתה מהלך נדיר של מחלקת המדינה, והיא יכולה להוביל לסנקציות נוספות נגד סין תחת הממשל החדש של ביידן.

בשנה שעברה אמר דובר של הנשיא הנבחר כי המדיניות של בייג'ינג מהווה "רצח עם". עתה מדינות וארגונים בינלאומיים עשויים להצטרף להגדרה זו. לפי ההגדרה הבינלאומית, רצח הוא "כוונה להשמיד, באופן מלא או חלקי, קבוצה לאומית, אתנית, גזעית או דתית".

עד ההחלטה הזאת של מחלקת המדינה האמריקאית, ההצהרה החמורה ביותר נגד סין מצד גוף ממשלתי בעולם הייתה של איזו תת-ועדה בפרלמנט של קנדה שקבעה באוקטובר האחרון כי במחוז מתבצע רצח עם על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית.

לאורך הקריירה הפוליטית של טראמפ, ביידן הרבה למתוח ביקורת על מצב זכויות האדם בסין, ואף קרא לטראמפ להגדיר את המעשים של סין נגד האויגורים "רצח עם". הוא גם אמר כי על הנשיא "להתנצל" על כך שקיבל בהבנה את המדיניות הזו, זאת לאור המידע שפורסם בספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, שם הוא תיאר כי טראמפ אמר לנשיא סין שי ג'ינפינג ב-2019 כי הוא תומך בבניית מחנות למיעוט האויגורי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים