שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן מאותת: "אני מצפה לשוחח עם טראמפ"
שבוע לבחירות
ג'ו ביידן אמר הלילה כי הוא מקווה שלא יהיה צורך ב'פעולה משפטית' כדי להוציא את טראמפ מהבית הלבן • מנהיג הרוב הרפובליקני מרגיע: "תהיה העברה חלקה של הנשיאות"
ג'ו ביידן | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית הנבחר, גו' ביידן, אמר הלילה כי הוא מצפה לקבל טלפון מדונלד טראמפ וכי הוא מצפה להעברה מסודרת של השלטון עד ה-20 לינואר.

"טרם דיברתי עם טראמפ, אני מצפה לשיחה ממנו", אמר ביידן. "אני מקווה שהוא יקבל את תוצאות הבחירות. כרגע הוא עדיין נשיא עד ה 20 לינואר – מאמין שלא יהיה צורך בפעולה משפטית בשביל להוציא אותו מהבית הלבן", הוסיף.

על ההאשמות בדבר זיופים בבחירות אמר ביידן, כי "כרגע אין שום הוכחה לטענות מצדו לגבי הונאת בחירות".

בתוך כך, הלילה הוגשה תביעה פדרלית בפנסילבניה, בטענהכי באחד המחוזות נוספו לביידן 14,000 קולות בדואר אחרי כמה ימים ללא כל הסבר. כמו כן הוגשו עתירות נוספות במישיגן, ויסקונסין ואריזונה שם נראה כי תהיה ספירה חוזרת של הקולות בשל הפער הקטן בין המועמדים, אך אין צפי לשינויים דרמטיים שישפיעו על תוצאת הבחירות.

הלילה פורסם בארה"ב סקר של רויטרס ומכון 'איפסוס' לפיהם רוב מוחלט מהאמריקנים מכירים בביידן כנשיא הבא של ארצות הברית. 79% מהנשאלים בסקר אמרו כי ביידן ניצח בבחירות, 13% אמרו שהבחירות טרם הוכרעו ורק 3% אמרו שהנשיא טראמפ ניצח. 5% אמרו שהם אינם יודעים. הסקר העלה עוד, כי בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית, שישה מתוך כל עשרה הודו שביידן ניצח.

הלילה התייחס קמפיין ביידן להאשמות הנשיא טראמפ לזיופים והונאות בבחירות והגדיר את צעדיו כ"הצגה שנועדה להטמיע נרטיב בדבר חוסר לגיטימיות של הנשיא הנבחר".

עורך דין בכיר בקמפיין ביידן, בוב באואר, אמר בשיחה עם עיתונאים כי אנשיו של טראמפ מנסים להטמין "מכשולים" בקרב המשפטי שבו פתחו, אך לא יצליחו לדבריו לפגוע בתהליך המעבר שהחלו ביידן ואנשיו.

בתוך כך, הלילה אמר מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, כי הוא אינו מעריך שיהיו בעיות בהעברת הנשיאות. לדבריו, "אנחנו נעבור את התקופה הזו ונשביע את הזוכה ב-20 בינואר 2021, בדיוק כמו שעשינו בכל ארבע שנים מאז 1793".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים