שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן גובר על טראמפ בדרך לבית הלבן
סקרים בארה"ב
שני מהמורות עומדים בדרכו של טראמפ לקדנציה נוספת בבית הלבן • מה הסיכויים של הנשיא המכהן לגבור על קשיים אלו ולזכות לארבע שנים נוספות לתואר נשיא המעצמה הגדולה?
ג'ו ביידן בכנס בחירות | צילום: Crush Rush, שאטרסטוק

בעוד ארבעה חודשים צפויים מיליוני אזרחי ארצות הברית לצעוד אל הקלפיות ולבחור את מי שיעמוד בראש המעצמה הגדולה בעולם בארבע השנים הבאות.

בעוד על פניו סיכוייו של טראמפ לזכות בכהונה שנייה גבוהים מאלו של ביידן, הסקרים האחרונים אמורים לנער משאננות את אנשי הקמפיין של טראמפ. אמת שעד לפני חודשים ספורים נצחונו של טראמפ היה מובטח, דווקא בחירתו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן למועמד הדמוקרטי לנשיאות אמורה היתה לשחק לידיו של טראמפ, אלא שמספר אירועים בלתי צפויים עשויים להערים על טראמפ בדרכו הסלולה לקדנציה שניה בבית הלבן.

בפני טראמפ עומדים שני אתגרים משמעותיים. האחד, משבר הקורונה, שלפי שעה המאבק בנגיף רחוק מלהיות משביע רצון, כאשר אמריקה הינה המדינה עם מספר הקורבנות הגבוה ביותר מכל שאר המדינות ואף יותר מסין. מה גם שמשבר הקורונה עלול למוטט מתחת לרגליו של טראמפ את מגדל הקלפים הכלכלי אותו בנה בשנותיו כנשיא כשהצליח לשקם את הכלכלה החרוכה שהותיר אחריו קודמו בתפקיד ברק אובמה.

בשנים האחרונות הצליח הנשיא טראמפ למתג את עצמו כ'מר כלכלה' והשפעת הקורונה על הכלכלה כבר החלה לבוא לידי ביטוי במדינות רבות ביבשת.

האתגר הנוסף העומד לפתחו של הנשיא ואשר עשויה גם היא לעמוד בדרכו בדרך לזכות בכהונה שניה, הוא מאבק השחורים והארגונים הפשיסטיים הממומנים על ידי ארגוני ימין קיצוני המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית.

ההיסטוריה מלמדת כי סיכויו של נשיא מכהן לזכות פעם נוספת גבוה מזה של היריב, ואכן בהיסטוריה של ארה"ב הוחלף פעמים בודדות נשיא בתום הקדנציה הראשונה.

סקרים שנערכו במדינות מפתח בהם ניצח טראמפ את הילרי קלינטון והתפרסמו ביממה אחרונה מלמדים, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום ביידן היה מנצח בכולן.

מישיגן: 47%-36% לטובת ביידן – ויסקונסין: 49%-38% לטובת ביידן – פנסילבניה: 50%-40% לטובת ביידן – פלורידה: 47%-41% לטובת ביידן – אריזונה: 48%-41% לטובת ביידן – צפון קרולינה: 49%-40% לטובת ביידן .

אמנם סיכוייו של טראמפ לגבור על ביידן אינם תלושים מהמציאות, אך בנסיבות שנוצרו יהיה על אנשי הקמפיין של הנשיא המכהן לעבוד קשה ולהזיע יותר ממה שנדמה להם היה מלכתחילה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים