שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן: אפחית בחצי את פליטת גזי החממה
ועידת האקלים
הצעד הוצג בתחילת פסגת האקלים שנפתחה היום בארה"ב • ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להשתתף בועידה • בכך מחזיר ביידן את ארה"ב לחזית המאבק הגלובלי בשינויי האקלים
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: Perfect 5hot, שאטרסטוק

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציג היום (חמישי) יעדים לצמצום פליטת גזי החממה, והתחייב בשמה של ארה"ב לקזז אותם ב-50% עד 52% בהשוואה מול רמות הפליטה של 2005. הצעד הוצג בתחילת פסגת האקלים שנפתחה היום בארה"ב ותימשך ביומיים הקרובים בהשתתפות 40 מנהיגים מרחבי העולם, בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכך מחזיר ביידן את ארה"ב לחזית המאבק הגלובלי בשינויי האקלים, שלושה חודשים לאחר שהחליף את דונלד טראמפ, שפרש מהסכם האקלים של פריז.

את הפסגה פתחה סגנית הנשיא, קמלה האריס, שאמרה: "אף אזור לא חסין. אם זה אירופה או האיים באוקיינוס השקט. חשוב מאוד שנפעל מהר. זה ידרוש שיתוף פעולה ברחבי העולם. ידרוש שימוש בטכנולוגיות חדשות וייתן הזדמנות לבריאות. האמת הזאת מחזיקה את העולם. אני דוחקת בכולם להתאמץ. חברים, העתיד תלוי בעשייה שלנו. הנשיא ביידן היה אחד הראשונים שהתייחס לשינוי האקלים, וביום הראשון שלו הוא התייחס לחזרה להסכם האקלים".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגיב: "משנה משחק. שמח על כך שארה"ב מצטרפת אלינו, אנו היינו המדינה הראשונה להעביר בחקיקה התחייבות זהה". גם ראש ממשלה קנדה ג'סטין טרודו התחייב לקצץ בפליטת גזי החממה: "קנדה תצמצם פליטת גזי חממה בכ-40% עד 45% עד סוף 2030".

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הציג את תוכנית ארצו להגיע לאפס פליטת גזי פחמן עוד לפני שנת 2060 עם מעבר למקורות אנרגיה מתחדשת. "אנחנו חייבים להיות מחויבים להרמוניה בין אדם לבין הטבע", אמר שי, שציין כי האקלים הוא הזדמנות לשיתוף פעולה גם עם ארה"ב על אף המחלוקות ביניהן. "סין מצפה לעבוד עם הקהילה הבינלאומית, כולל ארה"ב".

ממשלת יפן הודיעה כי היא תקצץ את פליטת הגזים, שע"פ דעת המומחים תורמים להתחממות הגלובית, ב-46% עד 2030, יעד גבוה יותר ממה שאליו התחייבה בעבר. בקנדה צפויים להצהיר על מטרות דומות. שתי המדינות רקמו קשרים קרובים עם ממשל ביידן, וראש ממשלת יפן היה האורח הראשון של נשיא ארצות הברית בשבוע האחרון.

בהסכם פריז, שנחתם בסוף 2015, התחייבו כמעט כל מדינות העולם להפחית את הפליטות גז. עם זאת, הן ממשיכות לעלות. גם הטמפרטורה הממוצעת העולמית ממשיכה לטפס. הסכם פריז נועד למנוע עלייה עולמית של מעל 1.5 מעלות בממוצע. בעלייה של 1.5 מעלות, יגרום לכך שפני הים יעלו ברוב חלקי העולם, מיליוני בתים יהיו מתחת למים, ויתרחשו הצפות חסרות תקדים שייפגעו באופן משמעותי בכדור הארץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים