שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן ופוטין ייפגשו בעוד שלושה שבועות
פסגה בז'נבה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין ייפגשו בז'נבה שבשוויץ בעוד כשלושה שבועות
ולדמיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: David Lienemann, הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו ב-16 ביוני בז'נבה, שווייץ – כך הודיעו הערב (יום ג') הבית הלבן והקרמלין בהודעות רשמיות שפרסמו במקביל. זו תהיה הפגישה הראשונה בין השניים מאז כניסתו של ביידן לתפקיד הנשיא.

בקרמלין אמרו כי מטרת הפגישה היא לשמוע מביידן באופן בלתי אמצעי מה עמדת הממשל בסוגיות שונות, לאור המסרים הכפולים שיוצאים מארצות הברית. "המנהיגים ישוחחו על שורה שלמה של נושאים בוערים כחלק מהניסיון להחזיר את היציבות ליחסים בין המדינות", אמרה ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן.

לפי הקרמלין, בין שלל הנושאים שבהם ידונו שני המנהיגים הם היציבות האסטרטגית הגרעינית, מגיפת הקורונה והסכסוכים האזוריים. בימים האחרונים נפגשו שרי החוץ ובכירים נוספים משתי המדינות כדי להכין את הקרקע לפסגה. לפי ההערכות, שני הצדדים לא צופים פריצת דרך של ממש בפסגה, שחשיבותה בעצם קיומה.

כזכור, היחסים בין ביידן לבין פוטין עלו על שרטון לאחרונה כאשר הנשיא האמריקני כינה את מקבילו במוסקבה "רוצח" בראיון שבו נשאל על כך. וושינגטון אוכפת סנקציות על רוסיה בעקבות פלישתה לחצי האי קרים שבאוקראינה ובשל הרדיפה של מתנגדי משטר רוסים, בראשם פעיל האופוזיציה אלכסיי נבלני, שמוחזק בכלא הרוסי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים