שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן ופוטין נפגשים לראשונה בז'נבה
פסגה נשיאותית
נשיא ארה"ב נפגש עם מקבילו הרוסי לראשונה מאז נכנס לתפקיד. פוטין: "יש הרבה נושאים לדבר עליהם בפסגה". ביידן: "תמיד נהדר להיפגש פנים אל פנים"
ולדמיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: David Lienemann, הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש היום (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בז'נבה בפסגה ראשונה מאז שנכנס לתפקיד בינואר, אך שתי המעצמות לא צופות פריצת דרך במחלוקות הרבות ביניהן.

לאחר שלחצו ידיים ונכנסו לחדר הפנימי שבו הם משוחחים כעת, אמר פוטין לביידן לעיני המצלמות כי הוא מקווה שהפסגה תהיה "פרודוקטיבית". ביידן השיב לו: "תודה. תמיד אמרתי שטוב יותר להיפגש פנים אל פנים".

הפגישה שמתקיימת בז'נבה שבשווייץ, צפויה להימשך כארבע שעות ובשני שלבים. בשלב הראשון ייפגשו שני המנהיגים לפגישה עם יועציהם, בשלב השני יתקיימו שתי פגישות נוספות בהשתתפות שתי המשלחות. לאחר מכן, פוטין יכנס מסיבת עיתונאים לבדו, וביידן יכנס אחת משלו לאחר מכן.

דובר הקרלמין, דימיטרי פסקוב, אמר לפני הפסגה כי היא "לא תהיה קלה" הנושאים שעל הפרק "הם רובם בעיתיים". לדבריו, "יש שאלות רבות שנדחקו זה זמן רב לשוליים ושצריך לברר אותן. לכן הנשיא פוטין מגיע מתוך רצון כן ובונה להעלות שאלות ולנסות למצוא פתרונות. לא, זה לא יהיה יום היסטורי, ואנחנו לא צריכים לצפות לשום פריצת דרך. המצב בין רוסיה לאמריקה קשה מדי".

במסיבת העיתונאים שקיים עם סיום פסגת נאט"ו אמש ציין ביידן כי מבחינתו השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה מהווה קו אדום. "אני לא רוצה עימות עם רוסיה, אבל אגיב אם היא תמשיך עם הפעולות הפוגעות שלה", אמר ביידן. הוא ציין כי פוטין הוא "יריב מבריק וקשוח", זאת לאחר שכינה אותו "רוצח" עם כניסתו לתפקיד.

פעילי אופוזיציה רוסיים הציבו בחוצות ז׳נווה שלטי מחאה גדולים נגד הנשיא הרוסי ונגד הרעלתו ומעצרו של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני. הנשיא ביידן התריע מפני השלכות מותו בכלא הרוסי ועל מעמדה הבינלאומי של רוסיה.

בריאיון שהעניק בסוף השבוע לרשת החדשות האמריקנית NBC, אמר פוטין כי הקשרים בין מוסקווה לוושינגטון בימים אלה הם "בשפל היסטורי". עם זאת הדגיש כי הוא מעריך שיוכל לשתף פעולה עם הנשיא ביידן.

שני המנהיגים נפגשים באחוזת לה-גראנז', שנבנתה במאה ה-18 ומשקיפה על אגם ז'נבה. האזור הסמוך לאחוזה נחסם לקראת הפסגה, וכ-3,000 שוטרים מאבטחים אותו. הפעם האחרונה שבה נפגשו השניים הייתה במרץ 2011, אז היה ביידן סגנו של ברק אובמה ופוטין היה ראש ממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים