שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » ביידן חושף את תוכניתו לשיקום התשתיות
2.3 טריליון דולר
נשיא ארצות הברית הציג מתווה לחיזוק הכלכלה. אם תאושר בקונגרס התוכנית תיושם במשך כשמונה שנים, ותמומן בעיקר מהעלאת מיסים לבעלי הכנסה גבוהה ולחברות
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: lev radin, שאטרסטוק

בנאום שנשא בפיטסבורג פנסילבניה, הציג הלילה (חמישי) נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן, את תוכניתו לשיקום התשתיות האמריקניות, ליצירת מקורות תעסוקה, לקידום אנרגיה ירוקה, וטיפול באוכלוסיות החלשות. עלות התוכנית כולה היא 2.3 טריליון דולר שיפרסו על פני שמונה שנים. לפי התוכנית העלויות יקוזזו על ידי הגדלת מס חברות מ-21 ל-28 אחוזים. וכן על ידי הטלת מס על משפחות שהכנסתן השנתית גבוהה מ-400,000 דולר. צעד שמעורר התנגדות רבה מהצד הרפובליקני של בית הנבחרים.

מדובר בתוכנית הענק השנייה שמקדם ממשל ביידן מאז השבעתו. התוכנית הראשונה כבר אושרה ומיושמת בימים אלה, והיא תוכנית סיוע בשווי 1.9 טריליון דולר, שנועדה לטפל בנזקי משבר הקורונה המידיים.

יצויין כי מס החברות עמד מאז 2017 על 21%. כדי להצדיק את החלטתו, אמר ביידן כי מתקופת ממשל טראמפ, מעל 90 חברות של פורצ'ן 500 לא משלמות מס הכנסה". הקונגרס יצטרך לאשר את ההצעה ובתוכה את העלאות המיסים, שתוקפן יהיה 15 שנים. הבית הלבן מקדם את התוכנית הזו כהשקעה הציבורית הכי שאפתנית בעשורים האחרונים, ולטענתם מדובר בצעדים הכרחיים כדי לשמור על צמיחת הכלכלה האמריקנית ועל התחרותיות שלה מול מדינות אחרות.

על פי ההצעה, 621 מיליארד דולר ייועדו לעמדות טעינה, שיפור הדרכים, תיקון גשרים והחלפת מסילות ואוטובוסים. "אני משוכנע שאם נפעל עכשיו, בעוד 50 שנה אנשים הולכים להסתכל אחורה ולהגיד שזה הרגע שבו אמריקה זכתה בעתיד", אמר הנשיא ביידן. 111 מיליארד דולר יוקצו לטובת שדרוג והחלפת תשתיות כמו ביובים וצינורות מים. 100 מיליארד נוספים יועברו לטובת שדרוג האינטרנט ברחבי המדינה, ועוד 100 יוקצו לטובת שיפור רשת החשמל. מיליארדים נוספים יושקעו בנושאים כמו שיפוץ בתי חולים ליוצאי צבא, דיור בר השגה, תעשיות הייצור ועוד.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ, הגיב על תוכניתו של מחליפו ביידן, ואמר: "תהיה בין הפצעים הכלכליים הגדולים שנגרמו מעצמם בהיסטוריה". רפובליקנים וקבוצות עסקיות מתחו ביקורת על הצעות המס הללו, כאשר הם מאותתים בספקנות או התנגדות מוחלטת. מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל התייחס לתוכנית וכתב: "לא יותר מסוס טרויאני עבור העלאות מס".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים