שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן יחתום היום על 15 צווים נשיאותיים
אחרי ההשבעה
הנשיא ה-46 לא מתכוון לחכות: בניית החומה בגבול מקסיקו תיפסק, הצו שאוסר על כניסת אזרחים משש מדינות מוסלמיות יבוטל וארה"ב תחזור לארגון הבריאות העולמי
תגיות:
ג'ו ביידן | צילום: YASAMIN JAFARI TEHRANI, שאטרסטוק

ג'ו ביידן יחתום על 15 צווי ביצוע נשיאותיים לאחר שיושבע הערב (רביעי) לנשיא ארה"ב, כך אמרו עוזריו. בכך, הוא יבטל את המדיניות שהנהיג הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, ויעשה את צעדיו הראשונים בנושא הטיפול במגיפת הקורונה ובמשבר האקלים.

אחד הצווים הראשונים עליהם יחתום ביידן תהיה החובה לעטות מסכות בשטחים ציבוריים, בתחבורה ציבורית ובמהלך טיסות פנים. תוקפו של הצו יהיה 100 ימים מיום חתימתו. כמו כן, הנשיא הנכנס מתכנן להפנות משאבים במטרה להקים אלפי מתחמי חיסון קהילתיים ברחבי המדינה, ואמר שיעשה זאת עוד ביומו הראשון כנשיא. 

הוא מתכוון להחזיר את ארה"ב לארגון הבריאות הבינלאומי. מקורות רשמיים מסרו כי ביידן יחדש קשרים עם בני ברית בין-לאומיים כגון נאט"ו והאו"ם. בנוסף, הנשיא הנכנס צפוי לחתום מחדש על הסכם פריז של ועדת האקלים של האו"ם.

הנשיא הדמוקרטי מתכוון לבטל את "צו המוסלמים" של טראמפ – שאוסר על כניסה לארה"ב של אזרחים משש מדינות מוסלמיות. על "צו המוסלמים", שלפי טראמפ נועד להגן על ארה"ב מפיגועים איסלאמיסטיים, התנהל מאבק משפטי ממושך.

כמו כן יחתום הנשיא הנכנס על צו שמורה להפסיק את בניית החומה בגבול מקסיקו – הבטחת בחירות מרכזית של טראמפ, שהתחייב למנוע כניסת מסתננים מהגבול הדרומי של ארה"ב. צו הגירה נוסף של ביידן קובע שיש להמשיך את תוכנית DACA של אובמה, המגינה על מאות אלפי מהגרים מגירוש.

רבים בעולם הביעו תקווה כי חילופי השלטון יובילו לדף חדש ביחסים הבינלאומיים של ארצות הברית. נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי זהו "שחר חדש", ונשיא איראן חסן רוחאני קרא לביידן לשוב להסכם הגרעין שממנו פרש טראמפ, וכינה את הנשיא היוצא "רודן". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא מצפה לעבוד עם ביידן סביב "העדיפויות המשותפות" להם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים