שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן: "לאמריקה נמאס מהמלחמה באפגניסטן"
כיבוש אפגניסטן
בהצהרה מיוחדת לתקשורת הגיב הערב ביידן לביקורת נגדו והעביר ביקורת חריפה על הצבא האפגני שלא השתמש ביכולות שקיבל מהאמריקנים – ונכנע לטרור
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: shutterstock

יממה לכיבוש אפגניסטן על ידי הטאליבן, ולאור הביקורת מהאגף הרפובליקני, לפיו ארגון הטרור ניצח את המלחמה בעקבות נסיגת הצבא האמריקני מהמדינה, כינס הערב נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסיבת עיתונאים במהלכה לא חזר בו מההחלטה לעזוב את המדינה.

בפתח הצהרתו הבהיר ביידן, כי ארצות הברית "מעולם לא תכננה לכונן ולייסד מדינה דמוקרטית באפגניסטן". לדבריו, כל הכוחות רוכזו כדי להילחם בטרור וגרורותיו. ביידן הביע סיפוק מנסיגת הצבא האמריקני ושיתף במאמצי הפינוי של הדיפלומטים.

עם זאת, הצר ביידן על כך שאפגניסטן נכבשה במהירות שכזו על ידי הטליבאן. וזאת, בניגוד מוחלט לדו"חות המודיעין העדכניים שהצביעו על כיבושה של המדינה בטווח של חודש ימים מאז נסיגת הצבא האמריקני.

"הלוחמים האמריקנים לא אמורים למות במלחמה לא להם, שאפילו העם האפגני לא נוטל בה חלק", אמר ביידן, שהבהיר כי אין לו אינטרס כלל במלחמה שכזו. "המראות שאנו רואים כעת היו יכולים להתרחש גם לפני 5 שנים וגם בעוד 15 שנה", אמר.

עוד אמר ביידן, כי למרות בריחת אנשי המדינה ונציגי הממשלה באפגניסטן, ארה"ב תמשיך לדרוש לקיום הזכויות המגיעות לעם האפגני. ביידן אף הורה לגדוד נוסף של כ-1,000 חיילים לאבטח את שדה התעופה בקאבול, בו נערכו היום מהומות גדולות במהלכן נהרגו 7 אנשים.

עוד בנושא:

במהלך ההצהרה קבל ביידן על צבא אפגניסטן, שקיבל את הציוד הטוב ביותר מצבא ארה"ב, לצד תמיכה כלכלית וחימוש חיל האוויר, ולמרות זאת בחר שלא לעשות כלום על מנת להגן על השלטון במדינה.

ביידן גם לא חסך שבטו מקודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, ותלה את המשבר הנוכחי והכיבוש המהיר של המדינה במשא ומתן שניהל טראמפ עם הטאליבן.

כזכור, אתמול השלימו כוחות הטליבאן את ההשתלטות על השלטון בקאבול בירת אפגניסטן, לאחר שסיימו את השתלטותם על כל יתר הערים הגדולות במדינה. הטליבאן הורה לחייליו להימנע מאלימות, לאפשר מעבר בטוח לכל מי שבוחר לצאת ולבקש מנשים להתפנות ל"מתחמים מוגנים". מאות אלפים ניסו לפלס את דרכם החוצה מהעיר – מה שהוביל למהומה רבתית.

דובר הארגון אמר אז: "אנו לא רוצים ולו אזרח אפגני תמים אחד שייפגע או ייהרג בזמן שאנו משתלטים, אבל לא הכרזנו על הפסקת אש, והם מעוניינים בחילופי שלטון מהירים ככל האפשר. נשים תורשנה לעזוב את בתיהן לבד. ענישה כמו הוצאה להורג, סקילה וקטיעת איברים תהיה באחריות בתי הדין", עוד ציין כי, "אנו מחפשים ממשלה כוללת, הכוללת את כל המפלגות האפגניות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים