שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן מתנגד לתת לטראמפ תדרוכי מודיעין
"עלול לפלוט"
נשיא ארה"ב המכהן הביע התנגדות להענקת תדרוכי מודיעין לקודמו בתפקיד: "אני לא מאמין שהוא צריך לקבל גישה למידע רגיש, זאת בשל ההתנהגות הבלתי יציבה שלו"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא סבור שאין לאפשר לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ לקבל תדרוכי מודיעין, "בגלל התנהגותו הלא-צפויה" כלשונו. זאת, בניגוד לנשיאי העבר, שיכלו באופן מסורתי לבקש ולקבל תדרוכים לאחר שכבר עזבו את הבית הלבן.

בריון ל-CBS נשאל האם יאפשר לטראמפ גישה לתדריכי המודיעין של הבית הלבן. "אני חושב שלא", השיב ביידן ואמר: "אני לא מאמין שהוא צריך לקבל גישה למידע רגיש, זאת בשל ההתנהגות הבלתי יציבה שלו, ללא קשר לאירועי הפריצה לקפיטול".

בהמשך הראיון תהה ביידן: "איזה ערך יש לתת לטראמפ תדרוכים מודיעיניים? איזו השפעה יש לו בכלל, מלבד האפשרות כי יפלוט אמירות רגישות?". כשנשאל מה מדאיג אותו בעצם חשיפת הנשיא לשעבר למידע, ביידן השיב: "אני מעדיף שלא לשער בקול רם, פשוט חושב שאין כל צורך שהוא יקבל תדרוכים כאלו".

בנוסף, ביידן סירב בריאיון להגיד אם היה מצביע להרשעת טראמפ במשפט ההדחה שיתקיים בשבוע הבא בסנאט, אם הוא היה עדיין סנאטור מכהן. "תראו, רצתי כמו משוגע כדי להביס אותו כי חשבתי שהוא לא היה כשיר להיות נשיא. צפיתי במה שכולם צפו, מה קרה כשהצוות ההוא פלש לקונגרס של ארצות הברית. אבל אני לא בסנאט עכשיו. אתן לסנאט לעשות את ההחלטה הזאת".

על פי המסורת בארה"ב נהוג להעניק גם לנשיאים לשעבר תדרוכים מודיעיניים מסוימים, אולם הגישה למידע החסוי ניתנת רק בסמכות הנשיא המכהן. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה מוקדם יותר השבוע כי שאלת הענקת התדרוכים המודיעיניים לטראמפ נמצאת כעת "תחת בחינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים