שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן נחוש לחזור להסכם הגרעין עם איראן
דריכות בישראל
בראיון לניו יורק טיימס הבהיר ביידן כי הדרך ליציבות במזרח התיכון עובר בחזרת ארה"ב להסכם עם איראן • בניסיון להפעיל לחץ העבירה איראן חוק האוסר כניסת פקחים זרים

נשיא המדינה הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן, מתייחס לראשונה לחזרת ארצות הברית להסכם הגרעין עם איראן, ומבהיר כי אם איראן תשוב ותמלא אחר ההסכם כפי שגובש בימי אובמה, הרי שארצות הברית תחת הנהגתו תשוב ותהיה חלק ממנו.

בדבריו ביטל ביידן את החשש מפני המשך פיתוח תכנית הטילים האיראנית וחזר על עמדתו, כי הדרך הנכונה ביותר להשיג תוצאות מול איראן ויציבות במזרח התיכון הוא באמצעות חזרה להסכם. את הדברים אמר בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

דבריו של ביידן מגיעים על רקע הצעת חוק שעברה אתמול בפרלמנט האיראני המבקשת לאסור כניסת פקחים זרים למתקני הגרעין אלא בכפוף להקלות משמעותיות בסנקציות המוטלות עליה כיום. בנוסף, מחייב החוק את הממשלה להאיץ את העשרת האורניום לרמה של 20 אחוזים. מדובר בקצב מואץ בהרבה ממה שמדובר היום.

יצוין כי החוק שהועבר בקריאה ראשונה ומיועד לכאורה להוות מנוף לחץ בתגובה להחמרת הסנקציות, ככל הנראה לא יעבור את המשך החקיקה, שכן בהמשך לסעיף ההקלה בסנקציות שעוגן בו, ביידן כבר הצהיר כי בכוונתו לסגת לאחור מהמדיניות הנוקשה בה נהג כלפי איראן הממשלה היוצא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים