שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן: "פלישה לאוקראינה – אסון על רוסיה"
איום חריף
ביידן: "כל חציה של כוחות צבא רוסיים אל תחומה של אוקראינה תיחשב פלישה מחודשת, ותיענה בתגובה מהירה, חמורה ומאוחדת של ארצות הברית ובעלות בריתה"
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

ארצות הברית נתנה אישור הלילה (ה') לשלוש בעלות ברית בנאט"ו – לטביה, אסטוניה וליטא – להאיץ העברת טילים נגד שריון וכלי נשק אחרים מתוצרת אמריקנית לאוקראינה. הממשל מתכנן לשלוח טילים נגד שריון, תחמושת וציוד אחר בשווי 200 מיליון דולר לאוקראינה בהקדם.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה כי "פלישה לאוקראינה תמיט אסון על רוסיה". במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן, לציון שנה מאז נכנס לתפקידו, אמר ביידן כי בעלות בריתה של ארצות הברית מוכנות לגרום לרוסיה ולכלכלה הרוסית נזק כבד במקרה של פעולה צבאית באוקראינה.

כשעומת עם התוצאות הלא מספקות שהשיגו בעבר האמריקנים באמצעות הטלת עיצומים על רוסיה אמר הנשיא האמריקני כי מקבילו הרוסי פוטין "מעולם לא חווה עיצומים כאלה". ביידן הוסיף: "הניחוש שלי – פוטין ייכנס לאוקראינה כי הוא חייב לעשות משהו".

זמן קצר לאחר הנאום הבית הלבן הבהיר כי "כל חציה של כוחות צבא רוסיים אל תחומה של אוקראינה תיחשב פלישה מחודשת, ותיענה בתגובה מהירה, חמורה ומאוחדת של ארצות הברית ובעלות בריתה". הודעת ההבהרה באה לאחר שביידן עשה בנאומו הבחנה בין פלישה מינורית של רוסיה לאוקראינה ובין פלישה במלוא הכוח.

רשת CNN דיווחה שבכירים בממשל האוקראיני הופתעו מאוד מנאומו של ביידן. אי הסתרת המחלוקות בין מדינות נאט"ו בכל הקשור לתגובה, והאיתות שארצות הברית תבדיל בין פלישה מלאה לפלישה מצומצמת של הרוסים, הותירה רבים בממשלת אוקראינה מזועזעים, בעיקר נוכח ההבטחות האמריקניות ששמעו אתמול משר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן. בכיר בקייב הגיב: "זה נותן לפוטין אור ירוק לעשות באוקראינה כרצונו".

ממשלת אוקראינה מעריכה כי בניית הכוח הרוסית לארוך הגבול מוכנה לקראת פלישה – כך לפי דוח מודיעין של משרד ההגנה בקייב, שפרטיו נחשפו אתמול ברשת CNN האמריקנית. הדוח האוקראיני כינה את המצב "קשה" ופסק כי מוסקווה פועלת "להחליש ולפלג את האיחוד האירופי וארצות הברית". עוד נכתב בדוח כי הרוסים פרסו יותר מ-127 אלף חיילים מכוחות האוויר, הים והיבשה.

ברקע ניסיונות האמריקנים למנוע את הידרדרות האזור למלחמה, שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן החל אתמול במסע דילוגים בין קייב למוסקווה, במה שנחשב לשיא המאמץ הדיפלומטי של ממשל ביידן למניעת פלישה רוסית לאוקראינה – איום בו מנופף משטר פוטין כבר יותר מחודש. "נמשיך במסלול הדיפלומטי מול רוסיה כל עוד אנחנו יכולים", מסר בלינקן.

"הם יורים בכל מי שחי": כך הפכה מזרח אוקראינה לחזית האפלה באירופה

עוד ציין שר החוץ האמריקני כי ארה"ב פועלת יחד עם בעלות בריתה באירופה להרחיב את חבילת העיצומים נגד רוסיה. "מקווה שלא נגיע לזה", הוסיף, "אבל אם כן – כל חבילת עיצומים תכלול פגיעה בכלכלה וביכולת הייצוא והיבוא של רוסיה".

שר החוץ האוקראיני מסר: "כל המאמצים שאנו משקיעים היום נועדו לשמור על יציבור המדינה. יש לנו צבא חזק ודיפלומטיה חזקה. העיקרון המנחה הוא – שום החלטה על אוקראינה לא תעשה בלי אוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים