שיתוף
תגובות
משפט » בימ"ש אישר מעצר מנהלי כנגד צעיר יהודי
הערעור נדחה
בימ"ש העליון דחה ערעור כנגד צו מעצר מנהלי שהוציא שר הביטחון לצעיר יהודי תושב השומרון. "מצערת העובדה שבתקופה של טרור אוכפים צווים מנהליים דווקא כנגד יהודים"
מעצר. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש צעיר תושב השומרון כנגד צו מעצר מנהלי שהוצא כנגדו. במהלך הדיון על הערעור הסביר עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הצעיר כי הצו ניתן אך ורק לאור העובדה שהמשטרה לא מצאה ראיות הקושרות את הנער למעשה שיוחס לו, ומשהבינו שהם נאלצים לשחרר אותו על פי חוק, הם החליטו לפנות לשר הביטחון על מנת להוציא כנגדו צו מעצר מנהלי למשך כ-3 חודשים.

במהלך הדיון נטען כי הטעמים שבגללם ניתן צו המעצר לא היו טעמים עניינים הקשורים לביטחון המדינה או הציבור. עוד נטען כי בידי המשטרה אין שום חומר אשר מצדיק את הצו, ועצם העובדה שהוא שוחרר ממעצר מחוסר ראיות, מוכיחה על כך. לאור כך, נטען כי יש לבטל את הצו המנהלי כנגד הצעיר או לקצרו באופן משמעותי, מה שכאמור נדחה על ידי שופטת בית המשפט העליון. כמו כן נדחתה גם הבקשה לשקול חלופת מעצר בעניינו של הנער.

בפסק הדין כותבת השופטת כי חומר סודי שהציגו לה במשטרה הוא זה שגרם לה להבין שכן יש חשש לביטחון המדינה וכן להחליט שלא לקבל את הערער שהגיש הנער. כמו כן היא כתבה שאין לה מקום להתערב בהחלטות של בית המשפט המחוזי על מציאת חלופות מעצר אחרות לנער.

‏עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אמר בעקבות דחיית הערעור כי "מצערת מאד העובדה, כי בתקופה בה עם ישראל חווה פיגועים קשים כנגד יהודים והמצב הביטחוני מדרדר, מוצעים כוחות הביטחון ברשות השב"כ, המחלקה היהודית, וגורמי האכיפה לאכוף צווים מינהליים פוגעניים דווקא כנגד יהודים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים