שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » האם יפן תנפיק כרטיסי אשראי עם 17 ספרות?
מחיר הקורונה
שילוב של קמפיין ממשלתי לעידוד הרכישות מקוונות והנחיות הריחוק החברתי הובילו את 280 חברות כרטיסי האשראי למשבר מהסוג שאיש לא חזה • 300 מיליון כרטיסים יעודכנו?
החליט לצמצם את המזומן בתקופת הקורונה ויצר משבר נדיר. שינזו אבה | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

חברות כרטיסי האשראי היפניות הביעו השבוע דאגה מהיקף הביקוש להנפקת כרטיסי אשראי במדינה, שלדבריהם מוביל את השוק הפיננסי במדינה למשבר מסוג חדש. חברות כרטיסי האשראי במדינה מדווחות על כך שהולכים ואוזלים המספרים המוטבעים על גבי כרטיסי האשראי.

המשבר נוצר בעקבות צירוף מקרים של קמפיין ממשלתי לעידוד המסחר הדיגיטלי וצמצום השימוש במזומן, בתקופה בה מיושמים גם הנחיות ריחוק חברתי בשל נגף הקורונה. כך מדווח העיתון המקומי מייניצ'י שימבון.

הקמפיין הממשלתי החל עוד לפני הקורונה, וזאת בעקבות מחזורי העסקאות במזומן הגבוהים במיוחד במדינה. כבר בסוף 2019 סימנה לעצמה ממשלת יפן מטרה להכפיל את שיעור העסקאות שמבוצעות לא במזומן ל-40% עד 2025, כאשר היעד הסופי הוא להגיע ללפחות 80% מהעסקאות לא במזומן. מנתוני איגוד התשלומים היפני עולה, כי נכון לסוף 2019 עמד שיעור העסקאות מהסוג הזה בדרום קוריאה על 96% ובסין על 66%, כאשר יפן משתרכת הרבה מאחור לשכנותיה.

השבוע כאמור, מדווחת בעיתונות היפנית כי אחד הנושאים המרכזיים שעל סדר יומם של מנכל"י 280 חברות כרטיסי אשראי במדינה, שמנפיקות לרוב כרטיסים עם 16 ספרות, היא המגבלה שעשויה לעצור את הדפסת כרטיסי האשראי בשל ניצול מספר הכרטיסים המרבי.

בראיונות לעיתונות המקומית, טוענים בכירים בחברות האשראי היפניות כי הוספת הספרה ה-17 לכרטיסי האשראי במדינה באופן מאובטח תעלה לתעשייה מיליארדי דולרים – וכל זה עוד לפני שדיברנו על 300 מיליון הכרטיסים הקיימים במדינה ועדכונם. "אף שאנחנו רוצים לעשות כל שאפשרי כדי להימנע מהוספת ספרה, אני מאמין שנגלה שהאפשרות היחידה שעומדת בפנינו היא לשאת בנטל הפיננסי בעצמנו", צוטט בכיר בחברת כרטיסי אשראי.

נכון להיום, מורכבות 6 הספרות הראשונות בכרטיסי האשראי היפניים מספרות המייצגות את המדינה, המותג ומידע נוסף, כאשר עשר הספרות הנותרות, כוללות את מספר החשבון וסוג החשבון. ספרות אלו נקבעות על ידי מנפיקות הכרטיס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים