שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » ביקורת של המשטרה הירוקה בחברות ייצור
חוק הפיקדון
מפקחי המשטרה הירוקה פעלו בבתי העסק, ונבחנה היערכותן של הרשתות בפריסה ארצית לקבלת מכלי המשקה מהציבור, וסימונם של המכלים על המדפים כנדרש
המשטרה הירוקה | צילום: המשטרה הירוקה

במסגרת יריית הפתיחה של המבצע לפיקוח ואכיפת החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים, נפרסו היום (חמישי) מפקחי המשטרה הירוקה בעשרות נקודות ברחבי הארץ, וערכו ביקורות ב-49 בתי עסק ו-16 יבואנים ויצרנים.

בנוסף, נערך ביקור אצל יצרן גדול, אליו הצטרפו השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, ומנכ"לית המשרד גלית כהן. במהלך הביקור נערך סיור בפס הייצור, על מנת לבחון כיצד נערך היצרן לסימון המכלים כחייבים בפיקדון, ולשיווק החוצה של מכלים אלו בלבד.

מפקחי המשטרה הירוקה פעלו בבתי העסק, ונבחנה היערכותן של הרשתות בפריסה ארצית לקבלת מכלי המשקה מהציבור, וסימונם של המכלים על המדפים כנדרש. בנוסף, בפעילות מול היבואנים והיצרנים, בחנו מפקחי המשטרה הירוקה כי לא מתבצעות הפרות של הוראות החוק.

הפעילות שנערכה היום היא ראשיתו של מבצע פיקוח ואכיפה בהובלת המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתה לוודא עמידה של בתי העסק, היבואנים והיצרנים בהוראות החוק. ככל שימצאו הפרות או עבירות, הן תטופלנה במגוון הכלים העומדים לרשות המשטרה הירוקה, לרבות כלים מנהליים, מסירת הודעות תשלום קנס, עיצומים כספיים וחקירות פליליות, בהתאם לנסיבות האירוע.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "הרחבת חוק הפיקדון למכלי משקה גדולים היא אבן דרך חשובה בהיסטוריה של המחזור במדינת ישראל. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה נערכת כבר מהיום הראשון לכניסתו לתוקף של החוק, על מנת לוודא שהוא ייושם בצורה מלאה, למען הציבור והסביבה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. למי מתלוננים במידה ובית עסק לא מוכן לשלם במזומן על דמי הפיקדון או לא מוכן לקבל בקבוקים שלא נקנו אצלו למרות שהחוק מחייב לקבל בקבוקים שלא נקנו אצלו וחייב לשלם במזומן ולא בזיכוי. אשמח לקבל אימייל או טלפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים