שיתוף
תגובות
חדשות » ביקור שני בצה״ל: מפקד סנטקום נפגש עם הרמטכ"ל
שיתוף פעולה אזורי
מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, השלים הערב (א') את ביקורו השני בישראל כאורחו הרשמי של הרמטכ"ל | ביקור שמטרתו קידום נושאים מבצעיים | צפו
| צילום: דובר צה״ל

הגנרל החל את ביקורו במתחם מנהלת ״חומה״ של משרד הביטחון, הנמצא בבסיס חיל האוויר בפלמחים, שם נועד עם הרמטכ״ל. בפגישה דנו השניים בנושא האיומים הביטחוניים במרחב המזרח התיכון והמפרץ, והצורך בשמירה על היציבות האזורית והגנה על עתידן המשותף של המדינות. בהמשך קיימו פאנל מקצועי לסיכום הפורום האסטרטגי-מבצעי שהתקיים בחודש שעבר בין בכירי צה״ל לבכירי סנטקום והמטות המשולבים. הגנרל ביקר ביחידת טילי החץ ״חרב מגן״ בו נסקרה פעילות ההגנה האווירית הרב-שכבתית של צה״ל.

מפקד פיקוד המרכז של ארה״ב מבקר בצה״ל

לאחר מכן סייר הגנרל בבסיס חיל האוויר בחצור, שם הוצגו מערכות ההגנה האווירית הרב-שכבתית, בהן ׳כיפת ברזל׳, 'חץ' 2, 'חץ' 3 ו׳קלע דוד׳ (שרביט קסמים), שנותנות מענה למגוון רחב של איומים במעגלים שונים ורב-שכבתיים. משם המשיך לביקור במרכז ניהול תמונה בליסטית (מנת״ב), האחראי על מתן ההתרעות לעורף ובמתחם ״קוברה״ של הצבא האמריקאי הנמצא בבסיס.

בהמשך, נועדו הגנרל והרמטכ״ל עם שר הביטחון, בני גנץ באשר לסוגיות הביטחוניות במרחב. זהו מפגש נוסף ברצף המפגשים המקדם את התוכניות המשותפות של צה״ל עם צבא ארה״ב, לשמירה על ביטחון ויציבות במזרח התיכון ולקידום יכולות ותוכניות מבצעיות.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: ״האינטרסים המשותפים לארה״ב ולישראל והמשך ההתמודדות עם האתגרים ביטחוניים במזרח התיכון, הינם סיבה מרכזית לשיתוף הפעולה ההדוק בין צבא ארה״ב לצה״ל.
במסגרת זו אנחנו מקדמים תוכנית הגנה חדשנית שעתידה לספק מענה מבצעי רחב ומדויק לאיומים השונים במרחב. במקביל, אנו מתאמנים ומפתחים יכולות התקפיות למעגלים רחבים ומול איומים מתפתחים.
אני מודה לגנרל קורילה על ביקור שני בתקופת זמן קצרה, מתוך הבנה של האיומים והאתגרים באזור. הגנרל קורילה הוא ידידו של צה״ל, ויחד עם סנטקום וצבא ארה״ב נמשיך בשיתוף הפעולה האזורי, המבצעי והמודיעיני".

מדברי מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה״ב (CENTCOM), גנרל מייקל קורילה: ״במהלך ביקורי בתל אביב וירושלים, נפגשתי עם מפקדי צה"ל בכדי לדון בחשיבות מערכת משולבת של הגנה אווירית מפני טילים. זאת לצד הצורך והחשיבות בשיתוף פעולה ביטחוני אזורי משמעותי.
כפי שאמר הנשיא ביידן בשבוע שעבר וכפי שהדגיש מזכיר ההגנה לויד אוסטין, מחוייבותה של ארצות הברית לישראל נשארת איתנה. ביטחון אזורי נותר מטרה עליונה עבור סנטקום ועבור צה"ל כאחד״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים