שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בירושלים נתלו מודעות הסתה נגד ילדים חרדים
אנטישמיות
כנס גזעני ומסית נגד חרדים עבר מנכס עירוני לפרטי. בנוסף, מודעות האירוע המסיתות שונו, אודות למנכ"ל ארגון בצלמו שפנה לעירייה בנושא
למצולמים אין קשר לכתבה. ילדים בתלמוד תורה | צילום: RICIfoto, שאטרסטוק

לפני שבוע, פירסמו סגן ראש העיר ירושלים, מר יוסי חביליו וחברת המועצה ממרצ לורה ולרטון מודעה תחת הכותרת: "מפריע לכם שגן ילדים ממלכתי נהפך לחרדי? הצטרפו לכנס שלנו בעניין".

הכנס האמור, יועד להיות ב"מפעל" – נכס עירוני שהוקצה מטעם העירייה למטרות תרבות ואמנות.

שי גליק מנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלמו, פנה ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים בדרישה לעצור את הכנס המסית.

במכתבו הוא טען כי נכסי הערייה נועדו לעודד תרבות אמנות ואהבה ולא גזענות ושנאה. לדבריו, "מישהו היה מדמיין כנס עם מילים גזעניות: "מפריע לך שנסגר גן ילדים יהודי ונהפך לערבי?"

ואכן, בעקבות מכתבו של גליק, העירייה פנתה מיד למחזיק הנכס ואסרה עליו את קיום האירוע. מה שהוביל את המארגנים להעביר את האירוע למקום פרטי.

בנוסף, מארגני האירוע שהבינו את חומרת דבריהם, שינו את המודעה המסיתה לנוסח יותר עדין ובו הכיתוב "פועלים למען ירושלים פלורליסטית".

שי גליק מנכ"ל בצלו מסר: "לא ניתן לגזענות וההסתה להשתולל בירושלים. לכל אדם יש זכות לשוויון  וכבוד גם אם הוא חרדי. אני שמח שהאירוע המפלג והגזעני לא יתקיים במימון תושבי ירושלים וכן שהמודעה המסיתה נמחקה".

"אני מקווה שבכנס על ירושלים פלורליסטית, יזמינו גם חרדים כדי שיהיה פלורלזים אמיתי ולא רק סיסמאות נבובות של אנשי שמאל קיצוני כמו תמיד. נמשיך לעמוד על המשמר בכל פגיעה בזכויות האדם של תושבי ישראל ובפרט במגזר הדתי והחרדי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים