שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בישראל מלחיצים, אך טיסות החילוץ ריקות
ברקע המתיחות
גורמים בחברות התעופה הישראליות: "לא נרשמה היסטריה בקרב הישראלים הנמצאים באוקראינה. החברות נמצאות בכל עת בהערכות מצב והן ערוכות להוציא מטוסים במידת הצורך"
מטוס אל על. אילוסטרציה | צילום: Rebius, שאטרסטוק

הטיסות הראשונות מקייב לנמל התעופה בן גוריון יצאו הבוקר (א') לדרך, ובשעות הצהריים המוקדמות נחתו הישראלים הראשונים שחזרו ארצה. אחת מהנוסעות סיפרה: "שם לא כל כך מרגישים את הלחץ, אבל הרגשנו את הלחץ מהודעות מאנשים בארץ. אנשים אמרו שנחזור לארץ, ושם אין דיבור על זה בכלל".

בחברות התעופה שהוציאו טיסות מתוגברות לא נרשמת היום עלייה ברכישת כרטיסים והטיסות שנוספו לבקשת משרד החוץ – אינן מתמלאות. בנט חוזר על הקריאה לישראלים לשוב ארצה לפני שהמצב מחמיר.

גורמים בחברות התעופה מספרים כי לא נרשמה היסטריה בקרב הישראלים הנמצאים באוקראינה. החברות נמצאות בכל עת בהערכות מצב והן ערוכות להוציא מטוסים במידת הצורך. עם זאת מטוסים שכן נוספו כבר מתחילים להתמלא, אך לא נרשמה התנפלות על הכרטיסים.

ניתן להניח כי ברגע שהמצב הביטחוני באזור יחמיר, וחברות תעופה זרות יבטלו טיסות לאזור, אז יורגש הלחץ הגדול יותר על חברות התעופה הישראליות. אבל עד כה באל על ובישראייר לא נרשמה בהלה או ביקוש משמעותי בעקבות אזהרת המסע. עם זאת חשוב להדגיש אם המצב באוקראינה יתדרדר לכדי לחימה, לחברות התעופה לא יהיה כיסוי ביטוחי ועל כן הפעלת הקו תיפסק עד להודעה חדשה. על כן בחברות התעופה ממליצים לרכוש כרטיסים חזרה לישראל בימים הקרובים.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד קיים הערכת מצב במשרד החוץ בעקבות ההתפתחויות המדאיגות בגבול רוסיה-אוקראינה. בהערכת המצב השתתפו נציגי משרד התחבורה, רשות שדות התעופה, נציגי משרד החינוך, הסוכנות היהודית ונתיב, והוצגה בה ההערכה המדינית והקונסולרית למגוון תרחישים.

לפיד אמר לאחר הישיבה כי "ממשיכים בהערכות להחזרת הישראלים מאוקראינה, ב-48 השעות הקרובות יש 10 טיסות. הטיסות שחזרו אתמול מאוקראינה היו מלאות. בשבוע הקרוב מתוכננות 32 טיסות.

אני קורא לאזרחי ישראל לעלות על הטיסות האלה. בנוסף, המשפחות של כל שליחי מדינת ישראל באוקראינה (יותר מ-150 איש), עושים את דרכם לארץ. אנחנו מתגברים את השגרירות בקייב על מנת לתת מענה טוב יותר, אנחנו המדינה היחידה שמתגברת. מבקש להביע את הערכתי לשגרירות בקייב בראשות השגריר מיכאל ברודצקי, לגרי קורן, למתגברים שיוצאים ולכל עובדי המשרד שעוסקים בכך".

הרב יוסף אסמן מבית חב"ד בקייב, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וטען כי ישנן הרבה פניות מצד ישראלים מודאגים מהמצב. "הרבה ישראלים רוצים להתפנות, הם חוששים, תגברנו את כלל המוסדות בעיר עם משטרה". לדבריו, בית חב"ד מסייע לאותם ישראלים המבקשים לעזוב, על ידי תיאום עם השגרירות, שהחלה לעבוד במתכונת חירום. "כל ישראלי שיש לו בעיה כלשהי מבחינת המקום פה בקייב, אנחנו דואגים לו". כמו כן, על אף הלחץ המתוקשר סביב הפלישה האפשרית, טען הרב אסמן כי אוקראינה דווקא מנסה להרגיע ולא להתייחס למה שקורה בחוץ.

יואב ביסטרצקי, סגן שגריר ישראל באוקראינה, שוחח גם הוא עם יוכפז ודוידוב ודן במצב במדינה לאור המתיחות הגואה. לדבריו, כחמשת אלפים תושבים נרשמו עד כה לסיוע שהוצע ממשרד החוץ הישראלי, וישנם מעל ל-12 אלף המתגוררים באזור.

"אנחנו קוראים לאזרחים ישראלים לצאת בהקדם האפשרי מהמדינה, הגענו לנקודה הנכונה ביותר לפרסם אזהרת מסע", אמר. לדבריו, ההחלטה להחריף את אזהרת המסע נתונה לידי משרד החוץ הישראלי ובאישור שר החוץ, והדגיש: "אנחנו בשגרירות מנתחים את המצב ומעבירים את כלל הנתונים כדי שיקבלו את ההחלטה הטובה ביותר".

בתוך כך, בינתיים "אל-על" מתגברת את הטיסות לאוקראינה על מנת להוציא משם כמה שיותר ישראלים. סמנכ"ל אל על, שלומי עם שלום, עדכן הבוקר ב-103FM כי "קיבלנו אתמול פנייה ממשרד החוץ, ואנו מעריכים שיש שם למעלה מ-10,000 ישראלים. 4,500 נרשמו בחדר המצב, וביקשו להגיע חזרה ארצה. נערכנו ותגברנו את לוח הטיסות, והבוקר תצא טיסה שתחזור מלאה מקייב. טיסה נוספת תצא מחר. מתוכננות לצאת שלוש טיסות בשבוע הקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים