שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בישראל שוקלים לעצור את כל הטיסות מהודו
החשש מהמוטציה
בכירים במשרד הבריאות: יש לעצור את הטיסות הישירות מהודו לארץ • ראש מטה מגן ישראל: "נתב"ג הוא עקב אכילס שלנו" • אזרח הודי מאושפז בבית החולים איכילוב
תגיות:
נתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

במשרד התחבורה דנים בשעה זו (ראשון) על ביטול מוחלט של הטיסות מהודו – כך דווח ב'כאן חדשות'. במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה פנו בשעות האחרונות לגורמי משרד הבריאות כדי לבחון במידת הצורך את הכנסתם לבידוד של הנוחתים בטיסות הישירות מהודו. במשרד הבריאות הנחו כי הנוסעים הזרים המגיעים מהודו יילקחו לבידוד במלוניות פיקוד העורף והנוסעים הישראלים יועברו לבידוד ביתי.

בינתיים, הטיסות הישירות בין הודו לישראל נמשכות, אף שמשרד הבריאות המליץ לישראלים שלא לנסוע להודו בשל הזינוק בתחלואה בקורונה. הערב תנחת בנתב"ג טיסה ישירה של "אייר אינדיה" מניו דלהי. בתוך כך, אזרח הודו שאושפז אמש בבית החולים איכילוב בתל אביב ונמצא חולה בקורונה, בא לישראל בימים האחרונים באחת הטיסות.

גורמים בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'חדשות 13' אמרו כי "צריך לעצור את הטיסות הישירות מהודו לישראל לפחות לכמה שבועות, עד שהמצב שם יתייצב". לדבריה הבכירים, "הסיבה שלא עוצרים היא סטונדטים שמגיעים משם ועובדים זרים. אבל, השמיים לא ייפלו אם למשך כמה שבועות הטיסות הישירות ייפסקו. מרחב הטעות עלול להיות משמעותי מדי".

על פי הדיווח, ‏עמדתם המקצועית של הגורמים הבכירים מנגודת לעמדתו של ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, שלדעתו עדיין שאין צורך לבטל את הטיסות הישירות להודו. לטענתו, מי שירצה לחזור ארצה יעשה זאת דרך טיסות המשך (קונקשן) על מנת לעקוף את האיסור, ולכן יהיה קשה הרבה יותר לאתר את השבים מהודו ארצה.

ראש מטה 'מגן ישראל', תומר לוטן, אמר הבוקר בראיון ל'ווינט' כי "לאורך כל הדרך אמרנו שגם שכבות ההגנה שפועלות היום – בדיקה לפני עלייה למטוס, בדיקה בירידה במטוס ובדיקה לקיצורי בידודים – אינן הרמטיות. ייתכן מאוד שהן גם פחות רלוונטית לווריאנטים מסוג מסוים שאולי מפתחים את התסמינים מאוחר יותר".

לוטן אמר בריאיון כי "הנושא של חו"ל הוא עדיין עקב האכילס של כל האירוע הזה. אנחנו כל הזמן עסוקים בהידוק המערכת הזאת אבל במקביל לא לחסום באופן טוטאלי את מדיניות השמיים של ישראל ולהיענות להנחיות שבג"ץ הנחה אותנו. זו מדיניות עדינה ומאוזנת שצריך לנהל לאורך זמן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים