שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בית המשפט זיכה את רוצח חלימי הי"ד
הפגנות סוערות
גם בתל אביב, בקנדה ובארצות הברית התקיימו מחאות. אחיה של שרה אמר: "אחותי נרצחה פעמיים פעם על ידי הרוצח פעם על ידי מערכת המשפט הצרפתית"
תגיות:
דגל אירופה, ודגל ישראל | צילום: Just Life, שאטרסטוק

אלפי בני אדם מפגינים היום (ראשון) בפריז נגד החלטת בית המשפט בצרפת שלא להעמיד לדין את הרוצח האנטישמי של שכנתו היהודיה ד"ר שרה חלימי בשנת 2017, בשל העובדה שהיה תחת השפעת סם ולכן לא היה אחראי למעשיו, כל זה לא מנע ממנו לצעוק אללה ואכבר.

בהפגנה בפריז נכחו אחיה של שרה, מנהיגי הקהילה היהודית, פוליטיקאים, רבנים והאימאם של דרנסי שהגיע לתמוך בענישת הרוצח. המפגינים קיימו עצרת מול השאן דה מארס ונישאו נאומים. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב "צדק לשרה חלימי" ו"חיי היהודים חשובים".

גם בתל אביב, בקנדה ובארצות הברית התקיימו מחאות. המפגינים האשימו את בית המשפט בצרפת בכך שקיבל את ההחלטה על רקע אנטישמי וקראו לבטל את הזיכוי השערורייתי של המחבל.

אחיה של שרה אמר: "אחותי נרצחה פעמיים פעם על ידי הרוצח פעם על ידי מערכת המשפט הצרפתית".

השר דרעי כתב: "מצטרף למחאת יהודי צרפת על ההחלטה שלא להעמיד לדין את הרוצח המתועב, שרצח בשנת 2017 את ד״ר שרה חלימי הי״ד בפריז באכזריות והשליך את גופתה מחלון הקומה השלישית. זה היה רצח על רקע אנטישמי והטענה שהרוצח לא היה אחראי למעשיו זועקת לשמיים".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיעה היום להפגנה של קהילת יהודי צרפת מול שגרירות צרפת בתל אביב, כדי למחות על פסיקת בית המשפט העליון בצרפת לשחרר את רוצחה של שרה חלימי. באותה שעה התקיימו הפגנות מקבילות גם בירושלים, פריז וברחבי צרפת.

השרה אמרה: "החלטת בית המשפט העליון של צרפת היא אבסורדית, שערורייתית ומסוכנת. מתל אביב ועד פריז, העם היהודי בישראל ובעולם כולו עומד מאוחד לצד משפחת חלימי והקהילה היהודית בצרפת. שרה חלימי נרצחה רק בגלל היותה יהודייה. המתקפה האנטישמית הזו מחזירה אותנו לימים אפלים בהיסטוריה של עמנו. אבל היום, העם היהודי לא יעמוד בשקט. אנחנו דורשים צדק".

לאחר שנפגשה עם שגריר צרפת בישראל אמרה השרה: "אני מבקשת להודות לנשיא צרפת עמנואל מקרון על המסר הברור והחד בנושא ועל פעילותו לתקן את העוול. תודה מיוחדת גם לידידי שגריר צרפת בישראל מר אריק דנון על עמידתו האיתנה והגעתו לכאן, תודה רבה אריק".

‏שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה כתבה: "דם יהודי אינו הפקר! שרה חלימי ז"ל נרצחה בדם קר כשהרוצח זרק אותה מקומה שלישית על רקע אנטישמי. החלטת בית המשפט הצרפתי שלא להעמיד לדין את הרוצח בטענה שהיה מסומם בשעת המעשה, היא החלטה קשה שמטילה צל כבד על הכרעת הדין. המאבק באנטישמיות חייב להיות מאבק משותף. יש למצות את הדין עם הרוצח".

חבר וועדת עליה וקליטה ח"כ יוסי טייב כתב: "מחאתי היום בהפגנה על החלטת בית המשפט העליון בצרפת שלא להעמיד לדין את הרוצח השפל של שרה חלימי הי"ד , תודה לשגריר אריק דנון על ההשתתפות ועל התמיכה החמה והכנה שלו, ותודה לשרת התפוצות השרה עומר ינקלביץ' על עמדתה האיתנה במאבק נגד האנטישמיות בתפוצות.תודה לעו"ד יואן חביב על הארגון".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג כתב: "בשעה זו מתקיימת בכיכר זכויות האדם בפריס בצרפת עצרת לזכר שרה חלימי ז"ל, היהודיה שנרצחה באכזריות ב-2017 במחאה על פסק הדין שפטר את רוצחה מעונש. אנחנו מזדהים עם אזרחי צרפת הדורשים מיצוי הדין עם הרוצח. אני מחבק את משפחתה של שרה ז״ל. המאבק הצודק באנטישמיות חייב להיות מאבק משותף לכולם!".

האמת על פרשת רצח שרה חלימי: סגירת התיק בתירוץ שהרוצח היה תחת השפעת קנאביס היא שערוריה. מאחורי הקלעים יש טענות על התגייסות מער' המשפט להשתקת הפרשה כדי שלא לחשוף את מחדלי משטרת פריז שיכלה למנוע את הרצח. השוטרים נמנעו מלפרוץ לדירה בזמן אמת והמתינו ליממ למרות שידעו שמדובר באיסלאמיסט, כך דווח איתמר אייכנר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים