שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בית העלמין בנבטים חולל על ידי בדואים
זעזוע
בית העלמין של נבטים בנגב, חולל על ידי פורעים שתיעדו את עצמם והעלו לרשותו החברתיות • ח"כ איילת שקד: "התמונות המחרידות – תוצאה של חוסר המשילות בנגב"
חילול בית העלמין | צילום: תנועת רגבים

הבוקר הגיעו האחראים על בית העלמין של מושב נבטים בנגב, ונדהמו לגלות כי הוא חולל על ידי פורעים בדואים.

לאחר מכן הוברר כי הצעירים תיעדו את עצמם משחיתים, שוברים ומחללים מצבות בבית הקברות של המושב, והעלו את הסרטון לרשת החברתית טיק-טוק.

הבוקר, הוגשו תלונות במשטרה על ידי מושב נבטים וכן על ידי תנועת רגבים, בדרישה למצות את הדין עם הפורעים. כזכור, בשבועות האחרונים רוססו כתובות גרפיטי בערבית על גדר בית העלמין, וחלקים ממנה נעקרו.

במשך שנים מושב נבטים שליד באר שבע מוקף במקבצים של פזורה בדואית בלתי חוקית, והוא סובל שנים ארוכות מפשיעה, וונדליזם, פריצות ושוד חקלאי.

המושב עצמו מוקף בגדר ובתעלה נגד טנקים, אולם בית העלמין ממוקם מחוץ לתחומי המושב, והוא סובל שוב ושוב מפגיעה, ונדליזם, ואף מחילול מצבות כמו באירוע האחרון.

"התמונות המחרידות האלו, הן תוצאה של חוסר המשילות המתמשך של מדינת ישראל בנגב", אומר אביתר דוד, רכז מחוז דרום בתנועת רגבים. "אין שום דרך יפה לומר את זה, ואין שום דרך לטייח את היקף הבעיה. אנחנו נמשיך ונשב על הסיפור הזה, עד שהעבריינים יבואו על עונשם".

ח״כ אופיר סופר הגיב לאירוע: לכל מי שפיקפק: הפשיעה הבדואית בנגב היא טרור לאומני וצריך להפסיק לזלזל בה כפי שממשלת ישראל עושה. מעבר לחיזוק המשילות והטיפול בנושאים הבוערים כמו פרוטקשן, גניבות ועבריינות- יש להקים בנגב ישובים חדשים במיקומים אסטרטגיים (כמו בציר 25) על מנת לבלום את המשך ההשתלטות הבדואית והטרור המשתולל.

גם ח"כ איילת שקד כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "בית הקברות של מושב נבטים בנגב. לראות ולבכות. לראות ולתלוש את השיער מזעם ומכאב. אנטישמיות וחילול קברים במדינת ישראל, בשנת התשפ"א 2021. התמונות המחרידות האלו, הן תוצאה של חוסר המשילות המתמשך של מדינת ישראל בנגב. אין שום דרך יפה לומר את זה, אין שום דרך לטייח את היקף הבעיה".

החומה שנפרצה
ההרס במקום
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים