שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בית כנסת העתיק 'דוסא' בלוד נשרף הלילה
פרעות הערבים
בקהילה המקומית מדווחים כי פורעים ערבים ניסו להצית פעמיים את בית הכנסת דוסא בשכונת רמת אשכול בלוד. בנס בית הכנסת לא נשרף כליל
בית הכנסת דוסא שנשרף | צילום: באדיבות המצלם

בקהילה המקומית מדווחים כי פורעים ערבים ניסו להצית פעמיים את בית הכנסת דוסא בשכונת רמת אשכול בלוד. בפעם הראשונה האש כובתה מייד. בפעם השנייה אחד החדרים הקטנים נשרף. בנס בית הכנסת לא נשרף כליל.

בית הכנסת דוסא הוקם על ידי ג'נאח דוסא, שעלה מתוניס בשנות השישים. שימש כבית כנסת מרכזי למתפללים בשכונות הסמוכות מכל העדות. עם השנים האוכלוסייה היהודית עזבה את השכונה ובית הכנסת ננטש ואף נהרס ונשרף.

בשנת 2014 שופץ בית הכנסת ע"י תלמידי המכינה הקדם צבאית בלוד. וגרעין משפחות משכונות סמוכות החל לשוב ולהפעילו. בבית הכנסת תוכלו לראות שרידים ישנים שנמצאו מבית הכנסת שנשרף, ויטרינה ובה תשמישי קדושה שנהרסו, וכתובת השלט הישן ששוחזר – שויתי ה' לנגדי תמיד.

מהמשטרה נמסר אמש כי "בנוגע לפרסומים על שריפת בית כנסת ברחוב החלוץ בלוד, לאחר בדיקה התברר כי מדובר בשריפת עץ הנמצא בצמוד למבנה. כוחות כב"ה במקום פועלים לכיבוי השריפה". מדובר בהודעה לא נכונה.

הבוקר נמסר מהמשטרה כי "בשעות הלילה המאוחרות החלו להתפתח אירועי הפרות סדר אלימים במספר מוקדים בלוד. הפרות הסדר כללו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה על כוחות הביטחון, מספר אירועי ירי, הצתות של בתי כנסת ומקומות ציבוריים, קטטות שהמשיכו להסב נזק רב לרכוש ולתשתיות שבעיר".

"לוחמי מג"ב נכחו במוקדי החיכוך וההתקהלויות, פיזרו את החשודים באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו מעצרים של 43 מתפרעים במהלך הלילה. לוחמי משמר הגבול ימשיכו בפריסת כוחות גדולה בלוד גם במהלך סוף השבוע, ימשיכו בביצוע מעצרים של מתפרעים נוספים ויפעלו בנחישות על מנת להשיב את הסדר על כנו".

קמפיין נרחב שעולה הבוקר מאשים את ראש הממשלה נתניהו בהפקרת התושבים לפרעות הערבים ותובע ממנו באופן מיידי לצאת למבצע חומת מגן 2 שיעצור את ההפקרות ושפיכת הדם בלוד, בנגב ובערים המעורבות. הקמפיין יעשה שימוש בכל ארועי הדמים וההתקפות האנטישמיות של הימים האחרונים. שריפת בתי כנסת ורכבים, השחתת רכוש, הטלת אימה ברחובות, פגיעה פיזית בתושבים וכו'.

במטה תושבי לוד אומרים: ״לא ניתן יותר לנתניהו להמשיך לברוח מאחריות ולהעניק לפרעות האנטישמיות שמתרחשות כאן מידי יום שמות מכובסים של התקוטטויות אזרחיות. זו מלחמה אלימה ואנטישמית של ערבים ביהודים ובמלחמה חייבים לפעול כמו במלחמה. אנחנו לא מוכנים לפחד יותר. ולא רוצים למות".

בתוך כך, עו"ד נתי רום הגיע אמש (ה') מטעם ארגון חוננו לתחנת המשטרה בלוד, לסייע לעצורים. בכניסתו לתחנת המשטרה, התנפל על עו"ד רום קצין בכיר והורה על מעצרו, הקצין סרב להקשיב לדברי עו"ד רום שהסביר כי הגיע לסייע לעצורים במקום. בנוסף הקצין ושוטרים נוספים סרבו להזדהות בפני רום.

לאחר התערבות חבר הכנסת שמחה רוטמן וחברת הכנסת אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית, הובנה הטעות ועו"ד רום שוחרר. מיד עם שחרורו המשיך עו"ד רום בעבודתו וסייע לעצורים, מעוכבים ולתושבים במקום אשר נזקקו לסיוע משפטי.

עו"ד רום תיאר את שעבר והוסיף "אני מקווה שהמשטרה תצליח להחזיר את הביטחון כאן לאזור, ותמגר את הטרור, ולעצור את מי שצריך לעצור. אני מודה לחברי הכנסת על הסיוע", מסר רום.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף את הפרת הזכויות והפגיעה בעו"ד רום "ההפקרות של המשטרה עולה מדרגה. מצדו האחד של המתרס מפירים הערבים עוצר תוך ירי והצתות לרבות בית כנסת באין מפריע ומן העבר השני עשרות שוטרים עוצרים בכח עורך דין שכל חטאו שהגיע לתת יעוץ לעצורים".

סגן השר פרוש בפניה דחופה לראש הממשלה נתניהו: ״התבקשתי ע"י הרבנים והאדמו"רים לדרוש ממך, להנחות את כוחות המשטרה ואלה הנתונים להוראותיה, לתת דגש בפעילותם למנוע את החרפה והביזיון של שריפת בתי כנסת ע"י הפורעים. זו בושה למדינה שהפורעים הערבים הצליחו כבר לפגוע ולשרוף 5 בתי כנסת בימים האחרונים״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים