שיתוף
תגובות
טבע » בכוונת השרה להגנת הסביבה לאסור על ציד
שפעת העופות
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ביטול הציד בעונה הנוכחית הוא צעד הכרחי בטיפול בהתפרצות שפעת העופות שאנו עדים לה"
פינוי העגורים מתוך האגמון וביצוע דיגום שלהם | צילום: הדס כהנר רשות הטבע והגנים
פינוי העגורים מתוך האגמון וביצוע דיגום שלהם |
צילום: הדס כהנר רשות הטבע והגנים

לשם מניעת סכנה לאדם ולחי ולמניעת מחלות מידבקות בהם, ולצורך מתן מענה דחוף למניעת התפשטות מחלת שפעת העופות ושכיחותה על רקע פעילות הציד של חיות הציד על-ידי בעלי רישיונות ציד – בכוונת השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לחתום על הוראת שעה, ובכך לאסור את הציד בעונת הציד הנוכחית המסתיימת ב-31 בינואר 2022.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ביטול הציד בעונה הנוכחית הוא צעד הכרחי בטיפול בהתפרצות שפעת העופות שאנו עדים לה. המהלך נועד למנוע את המשך ההתפרצות ולצד זה, לשמור על בריאות הציידים ממחלה מסוכנת ומדבקת, שעלולה להיות קטלנית לאדם".

"התמותה הגבוהה של העגורים ועופות נוספים שנמצאו כנגועים במחלה מעידה על התפרצות חמורה וחריגה, ועלינו לפעול באופן מיידי כדי לצמצם למינימום את המגע בין עופות הבר לאדם, ולמנוע את התפשטות המחלה לאזורים נוספים. הפסקת הציד בעת הזו הכרחית לעצירת ההתפרצות ולשמירה על בריאות האדם והחי".

כזכור, בחודשיים האחרונים התגלתה מחלת שפעת העופות במשקים באזורים שונים בארץ. לאחרונה, התפשטה המגפה לעופות בר, כאשר התגלתה באגמון החולה תמותה חריגה באוכלוסיית העגורים. דגימות שנלקחו מהשטח אימתו את החשד, כי אלו מצאו את מותם על רקע מחלת שפעת העופות.

בהמשך התגלה כי חמישית מאוכלוסיית העגורים בישראל נפגעה עד כה משפעת העופות. הערכה היא, כי מדובר על זן אלים במיוחד של נגיף שפעת העופות הגורם לתמותה מסיבית (עד 50-60%) בקרב עופות נגועים, כפי שנצפה בעגורים באגמון החולה.

היקפי התחלואה והתמותה התקדימיים שנתגלו בהתפרצות בעמק החולה, בעגורים ובימים האחרונים גם בעופות בר נוספים, באזורים נוספים בישראל, מוביל להנחת העבודה שתיתכן פגיעה גדולה בפרטים רבים ממספר רב של מיני עופות – בהם ברווזים ויונים ומינים נוספים המותרים לציד בישראל. 

בימים האחרונים התגלו מוקדי התפרצות נוספים בקרבת בתי גידול לחים טבעיים או מלאכותיים (מאגרים, בריכות דגים) שבהם מתרכזים מספרים גדולים של עופות מים ואיתם מינים הניזונים מהם או משאריהם (עופות דורסים ויונקים טורפים).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים