שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כחול לבן: "לא נוותר על תיק המשפטים"
האוצר כנגד המשפטים?
עיתונאי 'הארץ' נחמיה שטרסלר דיווח על מגעים מתקדמים בין הליכוד וכחול לבן לדחיית הבחירות בכפוף לשורה של 'ויתורים' משני הצדדים – אלא שהדיווח זכה להכחשה גורפת
אבי ניסנקורן נשיא התאחדות המלונאים | צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

בליכוד וב'כחול לבן' מכחישים בתוקף את הדיווח שפרסם הבוקר הכתב הכלכלי של 'הארץ', על מגעים מתקדמים בין ראש הממשלה לראש הממשלה החליפי בני גנץ על דחיית הבחירות תוך הארכת ימיה של הממשלה.

לפי הדיווח של שטרסלר, ההסכם המתגבש בין הליכוד לכחול לבן יכלול את הארכת ימיה של הממשלה עד מאי 2024, כלומר 4 שנים, כאשר בשנתיים הראשונות יכהן בנימין נתניהו כראש ממשלה ולאחר מכן יכהן בני גנץ בתפקיד עד למועד הבחירות.

עוד סוכם, כי בנוגע לתקציב המדינה, יועבר תקציב 2020 עד ה 23 בדצמבר כמתחייב בחוק, כאשר תקציב דו של השנים 21-22 יעבור עד סוף מארס 2021 ותיק האוצר יעבור מ'הליכוד' לידי כחול לבן'.

אלא שכאמור, בליכוד ובכחול לבן הגיבו בגיחוך לדיווח והבהירו כי הפרסום אינו נכון. מהליכוד נמסר, כי "הפרסום אינו נכון וחסר כל בסיס", ואילו מכחול לבן נמסר בתגובה לדיווח כי "‏אין בפרסום אף לא מילה אחת של אמת – ושלא יעבדו עליכם. והבהרה לחולמים: תיק המשפטים יישאר בידי כחול לבן ויהי מה".

שר האוצר ישראל כץ הגיב לפרסום כי משרד האוצר יעבור מידיו לכחול לבן וכתב: "מיציתי את מנת ההתייחסות לפרשן השמאל הטרחן, שרוב עולמו מעוגן בדימויים על אדונים ועבדים וגלישה לעולם הפנטזיות – אבל רק במקרה ומישהו עוד לוקח אותו ברצינות – כל פרסומיו ביחס לתהליך הפוליטי מומצאים ושקריים".

מוקדם יותר היום דיווחה מורן אזולאי מ'ויינט' ‏כי בשיחות שמתקיימות בליכוד סביב שאלת הפשרה – כן או לא, נשמעים קולות לפיהם כחול לבן תהיה חייבת לוותר על משרד המשפטים ולקבל במקומו משרד גדול אחר. אפילו עלה רעיון לערבב מחדש את חלוקת כל המשרדים. לדבריה, "שאלתי את כחול לבן אם יוותרו על משרד המשפטים והתשובה היתה: לא. עם סימן קריאה. נמשיך לעקוב".

הכתבת דפנה ליאל מ'חדשות 12' התייחסה לפרסום של שטרסלר וציינה, כי "יש רק שתי בעיות. 1. אין רוב בכנסת לשינוי חוק הרוטציה 2. לפחות חצי מסיעת כחול לבן מתנגדת להסכם כזה כאשר בליכוד מכחישים וגם בכחול לבן מעריכים שתיק האוצר לא יינתן בחינם אלא תמורת תיק המשפטים ולזה באמת אין תמיכה במפלגה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים