שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » בכחול לבן מסתייגים מחלוקת הכסף של נתניהו
מענקי שוחד?
מפלגות האופוזיציה במתקפה נגד 'חלוקת הכספים' לאזרחים עליה הכריז אמש ראש הממשלה: "לזרוק שישה מיליארד שקלים על עניים כעשירים, זו לא תכנית כלכלית זה פופוליזם"
נתניהו בהכרזה על חלוקת המענק לכל אזרח | צילום: קובי גדעון, לע"מ

אמש התייצב ראש הממשלה אל מול המצלמות והכריז בחגיגיות על מענקים כספיים שיחולקו לציבור בישראל בדומה לצעד שננקט עם פרוץ הקורונה בארץ ערב חג הפסח. "אני מדבר על תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. אני אומר 'נוספת', כי זה צעד שמתווסף לתכנית הכלכלית שהצגנו בפניכם לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי", אמר רה"מ בהתרגשות.

אלא שלמרבה ההפתעה, היוזמה זוכה לביקורת נרחבת לא רק מקרב ספסלי האופוזיציה אלא גם מתוך שורות מפלגת 'כחול לבן'.

"כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר", מיהרה להגיב המפלגה. "באשר למענקים – כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה- מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה", לשון הודעת 'כחול לבן' .

בראיון שהעניק הבוקר, הסביר שר החוץ גבי אשכנזי, "אנחנו ב'כחול לבן' חושבים, כי יש מקום לתת את הכסף למי שנפגע ולא למי שלא צריך. אנחנו נדאג להכווין את התוכנית בממשלה".

הממים כבשו את המרשתת | צילום: רשתות חברתיות. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גם ח"כ צביקה האוזר מ'דרך ארץ' הביע הסתייגות מהמהלך ואמר, כי "את 6 מיליארד השקלים אותם מבקש לחלק ראש הממשלה לאזרחים, יש להפנות קודם כל למערכת הבריאות להערכות חרום לקראת החורף".

לדברי האוזר, "אנחנו עומדים בפני אתגר בלתי נתפס עם בוא החורף. שילוב של קורונה עם עשרות אלפי חולי שפעת מאיים על יציבות מערכת הבריאות. הדבר משול לידיעה כאילו מטאור עומד להתרסק על כ״א בעוד שלושה חודשים. בזה צריך להתמקד".

שר הרווחה, איציק שמולי מ'העבודה',  תקף אף הוא את התכנית ואמר, כי "‏עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים. 80 אלף בעלי עסקים נותרו בינתיים מחוץ למערך הפיצויים, חסרים תקציבי חירום למתווה הנכים, לילדים בסיכון ולקשישים בודדים – צריך להנחית את המסוקים על קרקע המציאות לפני שכל אלה מתרסקים".

שרי כחול לבן עשויים להצביע נגד תכנית המענקים שהציג ראש הממשלה נתניהו – כך אומרת השרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש (כחול לבן), "לא נצביע בעד, אם לא יהיו שינויים מהותיים בתוכנית. כרגע אני אצביע נגד". לדבריה, "לזרוק שישה מיליארד שקלים על עניים כעשירים, על מי שצריך או לא צריך, זו לא תוכנית כלכלית זה פופוליזם".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שהסתייג גם הוא מתכנית חלוקת הכספים של רה"מ, תהה: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים? אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הצטרף גם הוא למבקרים ובראיון לגל"צ אמר, כי "יש דרכים יעילות יותר לסייע: אפשר היה להגדיל את דמי האבטלה ואת המענקים לעצמאים".

בראיון לרשת ב', התייחס יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לביקורת והסביר כי "מבחינה חוקתית אי-אפשר לתת כסף רק לזקוקים לו. אי אפשר לעשות איפה ואיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים