שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בכירים בישראל תומכים בתגובה נגד איראן
הפיגוע בספינה
בטלוויזיה האיראנית פורסם תיעוד של החורים שנפערו בדופן הספינה. דיווח: המשלחת הישראלית לא יצאה לאבו דאבי מחשש לנקמה איראנית
הנזק שנגרם לספינה | צילום: Aurora Intel

ישראל שלחה הערב (מוצאי שבת) צוות חוקרים לדובאי כדי להשתתף בחקירת הפיצוץ שפגע בספינת המשא "הליוס ריי" שבבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר. לפי גורמים ישראלים בכירים שצוטטו ב'ווינט', הספינה נפגעה על ידי איראן "חד משמעית" בשל היותה ספינה בבעלות ישראלית. "אנחנו חושבים על תגובה הולמת. זה לא יעבור בשתיקה", הוסיפו.

ב'כאן חדשות' דווח כי בישראל מצביעים חד משמעית על איראן, ואומרים מדובר בחציית קו אדום בגלל שמדובר במטרה אזרחית, לא צבאית ולא מתקן של המדינה. ולכן גורמים בכירים במערכת הביטחון תומכים בתגובה ישראלית לפגיעה בספינה הישראלית. מחר צפוי לה קיים דיון בנושא.

בתוך כך, התערוכה הביטחונית הגדולה שנערכה בימים האחרונים באבו דאבי ננעלה היום ללא נוכחות של משלחת ישראלית, למרות הציפייה שזו תהיה במה לחיזוק שיתוף הפעולה המתפתח בין המדינות. ב'חדשות 12' דווח כי יציאתה של המשלחת, בה היו אמורים להשתתף בכירי התעשיות הביטחוניות בישראל, נמנעה בשל חשש מפיגוע איראני.

הספינה שייכת לחברת "ריי שיפינג", שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. היא שטה תחת דגל איי בהאמה, והייתה בדרך לסינגפור מהעיר דמאם שבערב הסעודית, עד שנאלצה לשוב על עקבותיה. "על האונייה היו 28 אנשי צוות. לא נפגע איש ולא נפגע חדר המכונות. היא בדרכה לנמל דובאי על מנת לתקן את כל הדרוש", נמסר מריי שיפינג.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר, בישראל מעריכים כי הפיגוע נגד הספינה הוא חלק ממאמץ איראני לנקום בישראל על חיסולו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית מוחסן פחריזאדה. ההערכה היא שספינה של חיל הים האיראני שיגרה טילים לעבר ספינת המשא.

עוד מעריכים בישראל כי האיראנים לא רצו שהספינה תטבע או שמי מאנשי הצוות ייפגעו – אך רצו לשלוח מסר לישראל שהם יכולים לפגוע בספינה כזו, ויש כ-300 ספינות כאלו בבעלות אנשי עסקים ישראלים. תיעוד של הפגיעה בספינה אף פורסם בטלוויזיה האיראנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים