שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בכירים במשק יתמודדו ב"מפלגת מקצוענים"
מפץ פוליטי
"מפלגת מקצוענים" תרוץ לכנסת בבחירות הקרובות בראשות בכירי המשק הישראלי • המפלגה לא תנקוט צד פוליטי אלא תתנהל על בסיס מקצועי ובריאותי
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

בכירים במערכת הבריאות צפויים לרוץ במפלגת מרכז חדשה בבחירות הבאות לכנסת. הדמויות הדומיננטיות שעומדות מאחורי ייסוד המפלגה, הן פרויקטור הקורונה לשעבר פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב ויו"ר ועדת הקורונה ד"ר יפעת שאשא ביטון. הללו מעוניינים לייסד את המפלגה עם הרכב מקצועי, פחות פוליטיקאים, אלא אנשים שידעו לטפל במיגור נגיף הקורונה באופן מקצועי.

"מפלגת המקצוענים" – כפי שהיא מוגדרת בקרב מקימיה – לא תתפוס צד מסוים במפה הפוליטית, אלא תמליץ על יו"ר המפלגה שישיג את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כאשר גם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יוכל להיות המועמד שלה לראשות הממשלה.

מייסדי המפלגה כבר גייסו כסף רב למען הקמת התנועה. המפלגה גם צפויה לפעול לשינוי שיטת הממשל, לשים דגש על חברי רשימה עם ניסיון מקצועי וציבורי וגולת הכותרת תהיה מינוי שרים וראשי ועדות על פי תחומי ההתמחות של המועמדים לתפקיד.

הרשימה העתידית צפויה לכלול גם בכירים נוספים במגזר הציבורי, כאשר עד כה פורסמו שמותיהם של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, המנכ"לית לשעבר של משרד החינוך מיכל כהן ומנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור.

שני אנשים ששמותיהם עלו ככאלה שיהיו חלק מהרשימה כבר הכחישו את מעורבותם או צירופם למפלגה החדשה. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב מיהר להגיב לפרסומים, ואמר כי "אנשים משרבבים את שמי להתארגנויות פוליטיות. יש תשובה מאוד פשוטה לזה. אני לא. נקודה".

יו"ר ועדת הקורונה ד"ר יפעת שאשא ביטון הגיבה גם וזמן קצר לאחר הפרסום היא שיגרה הודעה מעורפלת על כוונותיה העתידיות, ואמרה כי "אנו עדים כל יום לניסיון להדביק לי חיבור כזה או אחר. כאשר אקבל את החלטתי אעמוד מול הציבור ואציג אותה בשקיפות מלאה כפי שנהגתי עד כה. אין כל קשר ביני לבין ההתארגנות שהוצגה".

שי באב"ד הגיב לפרסום ומסר: "מי לא היה רוצה שהנהגת המדינה תהיה בנויה מאנשי מקצוע מעולים?"

בקרב מקימי המפלגה קיימת הערכה כי התמודדות המפלגה לכנסת תעביר לה הרבה מנדטים שהסקרים מייעדים כעת ליו"ר ימינה נפתלי בנט, שמתכוון לנהל קמפיין על אותו טיקט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים