שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בכירי מערכת הבריאות נגד הורוביץ והמתווה
"צעד פופוליסטי"
קודם לפרסום מכתב מנהלי בתיה"ח, הגיש פרופ' קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים, את התפטרותו כחבר המועצה הלאומית לכירורגיה, טיפול נמרץ והרדמה, במחאה על המתווה
ניצן הורביץ | צילום: אתר הכנסת

בכירי מערכת הבריאות ומנהלי בתי החולים יוצאים נגד המתווה שפרסם שר הבריאות: במכתב שעליו חתומים 11 מנהלי בתי החולים הממשלתיים הם כתבו כי איש לא התייעץ איתם. "היעדר תוכנית מוסכמת מסכנת את בריאות תושבי מדינת ישראל", כתבו הבוקר.

על המכתב של המנהלים חתומים ד"ר מיקי הלברטל, יו"ר פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים ומנכ"ל רמב"ם, לצד הפרויקטור לשעבר פרופ' רוני גמזו מנהל בית החולים איכילוב, מנכ"ל משרד הבריאות עד לאחרונה פרופ' חזי לוי שמשמש כמנהל ברזילי, וכן מנהלי בתי החולים הלל יפה, רבקה זיו, נהריה, צפת, בני ציון, שיבא, וולפסון ואסף הרופא.

"פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים מברך ותומך במהלך לקיצור המתחייב באורך התורנויות של המתמחים, ומקדם בברכה את היוזמה להתחיל את המהלך בבתי החולים בפריפריה", כתבו. "יחד עם זאת, אנחנו מצרים שבתור אלו שנצטרך ליישם את המתווה אף גורם בבניית המתווה לא התייעץ עם מנהלי בתי החולים. תחושתנו שהחץ כבר נורה וכרגע עוסקים בציור המטרה תוך ניסיון לא ראוי להתכנס למתווה במקום לתת מענה אמיתי שיאפשר המשך מתן שירותי רפואה לאזרחים מבחינה רפואית ותפעולית. הדרישה הנוכחית של טבלאות נתונים כדי להוכיח באותות ומופתים, לחשים וקמעות שאין צורך בתוספת כוח אדם איננה ראויה".

המנהלים ציינו כי "נותרו מספר נושאים קריטיים אשר לא זכו להתייחסות עד כה, ואשר מעמידים בסכנה את המהלך המבורך". ה כי "קיימים פערים משמעותיים בין ההיערכות של משרד הבריאות אשר הוצגה לנו, לבין הצרכים הנדרשים".

"ברצוננו לומר שאנחנו תומכים באופן מלא בקיצור התורנויות, אך כדי לקיים החלטה חשובה זו צריכים להביא את המשאבים", הדגישו. "בסופו של יום, האחריות על תפעול המקצועי והתפעולי של בית החולים היא עלינו ולכן אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה שאל תעמידו אותנו בדילמה בין יישום התקנה והאחריות הניהולית שלנו. העובדה של היעדר תוכנית מסוכמת מתוקצבת ומתואמת עם בתי החולים, במיוחד לנוכח האסון המתרגש על בתי החולים בחוק ההסדרים מסכן את בריאותם של תושבי מדינת ישראל".

קודם לפרסום מכתב מנהלי בתי החולים, הגיש פרופ' יורם קלוגר, יו"ר איגוד הכירורגים, את התפטרותו כחבר המועצה הלאומית לכירורגיה, טיפול נמרץ והרדמה, במחאה על קיצור התורנויות.

"היות וההתייחסות לדברים שכותבים בכירי המערכת לא מתקבלים אז מה הטעם שאהיה שם?", אמר קלוגר. "מתווה התורנות שמציע השר הוא בבסיסו פוליטי ואין שום דבר מקצועי. אנחנו טוענים שבאופן הזה מערכת הבריאות תקרוס. אנחנו לא נגד קיצור תורנויות אבל אנחנו חושבים שצריכה להיות סלקטיביות בין המקצועות". בהמשך אמר: "המהלך הזה דורש 110 תקנים רק בכירורגיה כללית, ואין לו את התקנים הללו, אז למה להבטיח הבטחות שווא?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים