שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בכירי משרד התחבורה בחפ"ק במירון
יממה להילולא
סגן השרה הרב מקלב ובכירי משרד התחבורה סיירו בחפ"ק המיוחד במירון שהוקם לניהול מבצע התח"צ הגדול
סגן השרה הרב מקלב ובכירי משרד התחבורה סיירו בחפ"ק המיוחד במירון שהוקם לניהול מבצע התח"צ הגדול | צילום: משרד התחסורה

מבצע התחבורה הגדול של הסעת מאות אלפי המתפללים אל ציון הרשב"י במירון: סגן שרת התחבורה אורי מקלב וצמרת המשרד סיירו בחפ"ק המיוחד ביישוב מירון שהוקם לניהול המבצע וקיבלו סקירה מלאה מגורמי המקצוע.

במפגש הציג הצוות המקצועי את הפעולות שנעשו בישורת האחרונה במסגרת ההיערכות, הוצגו תרחישים שונים ומגוון רחב של פתרונות שנוצרו כלקח משנים עברו.

מלבד סגן השרה מקלב, נטלו חלק בישיבה המקצועית מנכ"ל המשרד עופר מלכה, ראש הרשות לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו, ראש רשות רישוי ותח"צ – נעה אבירם, בכירי המחוז הצפוני באגף התנועה של משטרת ישראל ונציגי אגף התנועה, ובכירים מטעם החברות המפעילות את התחבורה הציבורית שיסיעו את החוגגים מהערים השונות ברחבי הארץ אל מירון ובחזרה.

משרד התחבורה ציין כי הוא ערוך להסיע את מאות אלפי החוגגים המבקשים להשתתף בהילולה במירון. במהלך היום נערכו סימולציות שונות של הפעלת המבצע כמתוכנן ונבדקו הטרמינלים והחניונים שיאכלסו את כלי הרכב. בין היתר, צוין כי השנה יורחב לראשונה שימוש ברחפנים, עליהם יתצפתו בקרים, במטרה לכוון את התחבורה הציבורית וכן יבוצע מעקב מדוקדק אחר נתוני הנוסעים והתחבורה הציבורית למירון וממנה, על מנת לבצע הפקת לקחים ולשפר את התחבורה הציבורית לשנים הבאות.

בין הבשורות שהוצגו בישיבה, השנה יופעל לראשונה חניון כחל, שישמש כחניון לכלי רכב פרטיים ויספק 3000 מקומות חניה, במקום 1200 מקומות החנייה שהוקצו לכלי הרכב הפרטיים עד כה.

כמו כן, השנה נוספו לראשונה 20 רכבות מיוחדות שישנעו קרוב ל-600 נוסעים בכל רכבת, בנוסף לרכבות הסדירות ותגבור השאטלים מהחניונים אל ההר. סגן השרה מקלב סקר את מסלולי האוטובוסים, החניונים השונים והטרמינלים שעל פי ההערכות צפויים לקלוט כרבע מליון נוסעים השנה.

גורמי המקצוע ציינו במהלך הישיבה כי הדרך המועדפת להגיע להילולה הינה שימוש ברכבות, על פני רכבים פרטיים ואוטובוסים, זאת לאור דיוק הזמנים והנוחות המירבית – ללא צורך בעצירות התרעננות – תוך התאמת הנסיעה לילדים.

יודגש כי הנסיעה בתחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, הנה ברכישת כרטיס מראש, לכל נוסע ולכל גיל. הגורמים ציינו כי יערכו ביקורות דרכים באוטובוסים, בכדי לוודא שנוסעים משתמשים בכרטיסים בהתאם לשעות והיעדים אותם הזמינו מראש.

הצוותים המקצועיים הודו לשרת התחבורה מירי רגב וסגן השרה הרב מקלב, שפעלו מבעוד מועד עבור הצלחת האירוע, חרף הקשיים שנוצרו בשנה האחרונה ואתגרי הקורונה.

מקלב ציין כי מדובר באירוע התחבורתי הגדול ביותר שמתקיים במדינה. ״אינו דומה ל״ג בעומר בכל שנה למה שקורה השנה. אנחנו ביום שישי, זה אירוע מורכב שהתרחש בפעם האחרונה לפני 13 שנה. מירון לאורך כל השנה הוא המקום המתוייר ביותר אחרי הכותל, ובנוסף אנחנו אחרי שנה שלא היינו פה במירון בגלל הקורונה ואנשים רוצים להגיע לפה. נעשתה עבודת הכנה מקיפה שאני שותף לה ומכיר אותה ולכן אני מבקש להודות לכם, אנשי המקצוע", אמר הרב מקלב. 

מקלב הוסיף כי למרות הקורונה, נערכנו במשרד לקיום אירוע במתכונת רגילה למרות שהיתה אי ודאות, "הממשלה קיבלה החלטה שממחר יוסרו הגבלות בתחבורה הציבורית וזו בשורה משמחת. אנחנו רואים על פי רכישת הכרטיסים שהציבור מעוניין להגיע ומקווים בעזרת ה׳ לאפשר לכל מי שחפץ הגעה נוחה ובטוחה״, סיכם סגן השר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים