שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בכיר אמריקני: "אם רוסיה תפלוש, יהיו 50 אלף הרוגים"
תחזית דרמטית
בצל הדיווחים, גורמי צבא ומודיעין בארצות הברית מעריכים כי רוסיה מתכננת לבצע תרגיל גרעיני גדול כמסר הרתעה לנאט"ו במקרה שתפלוש לאוקראינה
צבא רוסיה | צילום: shutterstock

מלחמת עולם בפתח? גורמים בכירים בצבא ארה"ב מעריכים כי פלישה רוסית לאוקראינה עלולה לגרום למותם של 50 אלף אזרחים, לגרום לכבישת עיר הבירה האוקראינית קייב בתוך יומיים, ולהוביל למשבר הומניטרי עם כחמישה מיליון פליטים, כך דווח היום (א') בוושינגטון פוסט.

החששות הולכים ומתממשים כאשר הצבא הרוסי ממשיך לשלוח יחידות קרביות לגבול אוקראינה הן בשטחו שלו והן בבלרוס. על פי גורמים שמעורים בפרטים, נכון לסוף השבוע האחרון היו 83 קבוצות טקטיות של הגדוד הרוסי, עם כ-750 חיילים כל אחת, ערוכים לתקיפה אפשרית. זה עלייה מ-60 לפני שבועיים, ומהווה כ-70% ממה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין צריך אם הוא רוצה למקסם את המבצע.

פקידים אמריקאים אמרו שהנוכחות הרוסית לאורך גבולות אוקראינה מסתכמת ביותר 100 אלף חיילים.

בתוך כך, גורמי צבא ומודיעין בארצות הברית מעריכים כי רוסיה מתכננת לבצע תרגיל גרעיני גדול כמסר הרתעה לנאט"ו במקרה שתפלוש לאוקראינה, כך דווח בסוף השבוע בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס".

גורם בקונגרס האמריקאי מסר כי יו"ר המטות המשולבים מארק מיילי וראש ה-CIA אבריל היינס אמרו לחברי בית הנבחרים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן להקדים את התרגילים השנתיים, שבדרך כלל מתקיימים בסתיו, לאמצע פברואר.

התרגילים כוללים שיגורים של טילים בליסטיים בין-יבשתיים מהים, מהאוויר ומהיבשה, וקיומם במקביל למתקפה אפשרית באוקראינה יהווה הפגנת כוח ותזכורת למערב, שרוסיה מחזיקה בארסנל הגרעיני הגדול ביותר בעולם, הכולל כמעט 4,500 ראשי קרב גרעיניים, על פי פדרציית המדענים האמריקאים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים