שיתוף
תגובות
חדשות » בכיר בקרמלין נטש את רוסיה • ארה"ב: הרוסים נבלמים
מבוכה לפוטין
"אדריכל הכלכלה הרוסית" ואחד הפוליטיקאים הבכירים במוסקבה עזב את רוסיה, במחאה על המלחמה שמנהל פוטין. הקרבות באוקראינה נמשכים
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: Sasa Dzambic Photography, שאטרסטוק

אנטולי צ'ובאיס, בכיר הקרמלין זה עשרות שנים, ברח מרוסיה ועזב את תפקידו כנציגו המיוחד של הנשיא וולדימיר פוטין בנושאי איכות סביבה. צ'ובאיס הוא הפוליטיקאי הרוסי הבכיר ביותר שעזב את רוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה. לפי גורם בכיר במדינה, הוא "לא מתכנן לחזור", וככל הנראה עזב לטורקיה, שם תועד בזמן שמשך כסף מכספומט באיסטנבול.

צ'ובאיס – שבעבר היה ראש לשכתו של נשיא רוסיה לשעבר בוריס ילצין – התפטר ועזב את רוסיה כמחאה על המלחמה באוקראינה – והוא הגורם הבכיר ביותר עד כה שמתפטר מתפקידו בעקבות הפלישה הרוסית. הקרמלין אישר את הדיווח על התפטרותו של צ'ובאיס, ומסר שהוא עשה זאת מרצונו.

בינתיים, המלחמה באוקראינה ממשיכה וגם המצוקה של הכוחות הרוסיים. ברשתות החברתיות עלה תיעוד שמראה כיצד החיילים הרוסים מחנים את הטנק שלהם בתחנת דלק בעיר חרסון, נכנסים לחנות הנוחות וגונבים ממנה מוצרי מזון.

"הצבא השני הכי חזק בעולם? במציאות – שודדים ובוזזים חנות של תחנת דלק. לצבא הרוסי אין יכולת לנצח באוקראינה – הוא רעב, נטוש ומדוכא. הרוסים ציפו שהאוקראינים יקבלו את פניהם בפרחים, במקום זאת הם נתקלו בנחישות מברזל", אמר דובר משרד החוץ האוקראיני.

בתוך כך, ג'ון קירבי, דובר הפנטגון, אמר שאוקראינה מגנה על עצמה בצורה "חכמה, זריזה ויצירתית מאוד". הוא הוסיף: "ראינו סימנים לכך שהאוקראינים תוקפניים יותר עכשיו. בכמה מקומות – במיוחד בדרום, ליד חרסון – הם ניסו להחזיר לידיהם שטחים שנכבשו". קירבי ציין שהאוקראינים מבצעים מתקפות-נגד, ושההגנה שלהם על אדמתם "נוקשה מאוד". להערכתו, הרוסים "לא השיגו אף אחד מהיעדים האסטרטגיים שהציבו לעצמם", וגם אם השיגו מטרה כלשהי – מספר האבדות היה גבוה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים