שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » בכיר החוקר – קצין שאמור לחזור למשטרה
מחדל מירון
הבכיר הוא רפ"ק שלומי אנג'ל, ששייך לצוות של מח"ש שחוקר את התנהלות קציני המשטרה הבכירים באירוע, ואמור להתמודד בקרוב על תפקיד סגן-ניצב – כשוטר
אמיר אוחנה וקובי שבתאי במירון | צילום: דוברות המשטרה

מעל חודש עבר מאז התרחש האסון במירון, שבו נספו 45 בני אדם. בעוד גורמים בממשלה ובכנסת מנסים למנוע ועדת חקירה ממלכתית, גם במישור הפלילי החקירה מתנהלת באיטיות – 'ווינט' חושפים כי בכיר בצוות החקירה של המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות, הוא למעשה איש משטרה שתלוי בבכיריה לקידומו.

הבכיר הוא רפ"ק שלומי אנג'ל, ששייך לצוות של מח"ש שחוקר את התנהלות קציני המשטרה הבכירים באירוע, ואמור להתמודד בקרוב על תפקיד סגן-ניצב – כשוטר. בתוך כך, בישיבה סוערת היום (שני) אישרה הוועדה המסדרת את קידום הליך החקיקה המזורז להקמת ועדת החקירה לאסון במירון. גוש הימין-חרדים התנגד לכך, אך מפלגת ימינה תמכה.

רפ"ק אנג'ל הוא קצין משטרה שמושאל למח"ש ומשמש כראש מפלג המודיעין בה. למרות זאת הוא שובץ לצוות החקירה המיוחד שהוקם לצורך בדיקת האסון. החקירה, נזכיר, הוטלה על צוות משותף של המחלקה לחקירות שוטרים והיחידה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה.

היועץ המשפטי לממשלה, שהחליט על הצוות המשותף, עשה זאת בין היתר כדי שמח"ש תבדוק את התנהלות הקצינים הבכירים במשטרה שאישרו את ההילולה – לרבות מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי. היאל"כ, מצידם, אמורים לחקור את אנשי המקצוע האזרחים שאישרו את קיום האירוע. המתנגדים לצוות המשותף טענו כי לא ייתכן שחלק מחומר החקירה יישאר בידי המשטרה בזמן שקציני משטרה ייחקרו ויעידו בפרשה.

אנג'ל שובץ לצוות מירון למרות ביקורת שנשמעה בעבר על מח"ש, ועל כך שקציני משטרה מושאלים לא יכולים למלא את תפקידם כראוי בארגון, מכיוון שהם חוזרים לאחר מכן לשורות המשטרה ותלויים בגורמים שונים בה.

רפ"ק אנג'ל אמנם לא חוקר בפועל, אך הוא האיש שאמור לספר לחוקרי הצח"מ את המודיעין הסמוי והגלוי בנוגע לכל אחד מהמעורבים בפרשה – בהם גם המפכ"ל, מפקד המחוזי הצפוני שמעון לביא (שכבר שכר עורך דין בכיר) וקצינים בכירים נוספים. אנג'ל הגיע כמושאל למח"ש לפני כמה חודשים לצורך מילוי תפקיד רוחב, ובסבב הקרוב הוא אמור להתמודד על תפקיד סגן-ניצב במשטרה.

"איך הוא יכול להביא חומרים שמפלילים קצינים בכירים בחקירה כל כך רגישה, כשהוא אמור לחזור בהמשך לשורות המשטרה?", אמר קצין בכיר המעורה בפרטים. "איש מודיעין הוא חלק קריטי בצוותי חקירה שכאלה, אבל כנראה שלמישהו לא בוער ממש לבדוק מה קרה שם. מה הם מצפים, שהוא יביא חומרי מודיעין שבגללם ייחקרו הקצינים הבכירים ביותר במשטרה? למישהו זה נשמע אמין?".

יש לציין כי במח"ש יש חוקרים אזרחים רבים שלא קשורים למשטרה, כחלק מהתהליך שעברה המחלקה כדי לבדלה ולא ליצור תלות בגוף הנחקר. אגב, גם ראש צוות החקירה בפרשת האסון במירון, ניצב-משנה איברהים סלמאן, הוא קצין משטרה שמשרת במח"ש. עם זאת, סלמן אמור לסיים בקרוב את שירותו הציבורי, ולא צפוי לחזור למשטרה.

מלבד הבעייתיות שבתפקידו של אנג'ל, נזכיר כי כבר לאחר האסון היו שטענו כי מח"ש כלל לא רצו לעסוק בתיק מירון בגלל גודלו והיקפו. כעת מתברר שטענות אלה מחווירות לעומת הדרך שבה מתנהלת החקירה בעצלתיים. נכון לעכשיו, במח"ש אומרים כי הם עדיין אוספים חומרים, אך נראה שהחקירה תקועה.

ממח"ש נמסר: "התיק עדיין בבדיקה. שלומי אנג'ל הוא ראש מפלג המודיעין, אשר מסייע לצוות החקירה בכל מה שנדרש בתחומו והוא לא חוקר. ראש אח"מ מח"ש, סלמאן איברהים, פורש ב-1 ביוני ומחליפו יוביל את צוות החקירה עם פרישתו". את הכתבה הביא אלי סניור כתב ווינט

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים