שיתוף
תגובות
חדשות » בכנסת דורשים: פתרון משבר הסמכויות בדחיפות
אין ביטחון
ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד בישיבה: "אם אני לא אקבל סיוע להשלמת כל הגדרות והאחזקה שלה אני פשוט אפרק את הגדרות ואעקור את כל המטעים שמסביב ליישוב"
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בישיבה | צילום: דוברות הכנסת דני שם טוב

הוועדה לביטחון פנים יחד עם ועדת חוץ וביטחון התכנסה היום (ג') לדיון מעקב בנושא הפרצות בגדר הביטחון ועוטף ירושלים. יו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק דרשו מנציגי המל"ל ,האוצר, הצבא והמשטרה להציג בעוד כשבועיים פתרון לפער תקצוב העברת הסמכויות. מפקד מג"ב: בלי העברת המשאבים מקצה לקצה, לא נוכל לתת את המיגון שהיישובים ראויים לו.

בהמשך לדיונים הקודמים בוועדה המשותפת בנושא הפרצות בגדר הביטחון ועוטף ירושלים ומעבר הסמכויות מהצבא למשטרה משנת 2006 ציין עמיחי סגל, ראש חטיבת מיזמים ביטחוניים במטה לביטחון לאומי כי בין הגורמים השונים התקיימו דיונים ויש התקדמות רבה אבל לא הכל סגור. ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב אמר בדיון כי: "יש עוד הרבה מה לעשות. מרכיבי הביטחון והעברת הסמכויות עם סל המשאבים עדיין בשיח ויש פערים. מניח שבתקופה הקרובה נוכל להיות עם בשורות יותר טובות".

סא"ל אילון פרץ, רזר מרכז, ציין בהקשר השומרים ביישובים כי פיקוד מרכז משלם עבור שומר שער בשכר רק בישובים קטנים וחלשים מאוד ולא מדובר בישובים הללו. הוא הדגיש כי השומר בשער הוא לא הנושא, אלא סיום עבודת המטה והעברת האחריות. הוא הוסיף כי העברת האחריות על יישובי עוטף ירושלים עברה בשנת 2006 לידי המשטרה ובכך אין דילמה. הוא הסכים עם מפקד מג"ב וציין כי עבודת המטה בסוגיית מרכיבי הביטחון היא הסוגיה שלא הסתיימה".

ישראל הירש, מנהל היישוב אלון הלין בפני הוועדה: "אנחנו בסוגיה של נטישת שמירה בלי העברת אחריות. אין לי מי שיכול לנפק נשקים או חותם על תיק האבטחה".

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, התריע בישיבה ואמר כי בשבוע האחרון סיימנו אירוע שאנחנו יודעים בדיוק מאיפה המחבלים הגיעו. "הקמנו כיתת כוננות ועשינו את כל מה שאנחנו יכולים. הם התחבאו ביערות. אם אני לא אקבל סיוע להשלמת כל הגדרות והאחזקה שלה אני פשוט אפרק את הגדרות ואעקור את כל המטעים שמסביב ליישוב. אני מבקש מהמשרד לביטחון פנים לסייע בהשלמת הגדר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים