שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » בכנסת זועמים: המפכ"ל ביטל את השתתפותו
חושש ממה?
ועדת הפנים שאמורה היתה להתכנס הבוקר לדיון על התנהלות המשטרה בהפגנות, בוטלה במחאה על הודעת המפכ"ל כי לא ישתתף בדיון למרות סיכום מוקדם עם יו"ר הוועדה
מוטי כהן | צילום: דוברות המשטרה

זעם רב בכנסת לנוכח הודעתו המפתיעה של מ"מ המפכ"ל, רנ"צ דודי כהן, כי לא ישתתף בדיון בוועדת הפנים שאמורה הייתה להתכנס הבוקר ולעסוק בהתנהלות משטרת ישראל מול המפגינים בהפגנות בעד ונגד ראש הממשלה.

בוועדה זועמים על המפכ"ל, שכן על אף שנדרש בשבוע שעבר להיכנס לבידוד, הוא נתן את אישורו לקיום הוועדה מתוך הבנה כי במקרה ולא יוכל להופיע פיזית, תתאפשר השתתפותו באמצעות ה'זום'.

יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ', שהודיעה על ביטול הוועדה לאחר שסירבה לקבל נוכחות של דרג משטרתי זוטר יותר, אמרה "כי הועדה לא תיתן יד לביזוי הציבור בדיון עקר ללא מענה לסוגיות הבוערות, לא נסכים לקבל זאת".

היא הוסיפה, כי "ביטול השתתפות מ"מ המפכ"ל בשעת לילה מאוחרת ושליחת נציגים שאינם רלוונטיים לנושאי הדיון מבזה את הוועדה, את הכנסת, והגרוע מכל – את הציבור וכללי המשחק הדמוקרטיים. זוהי התנהלות מבישה ואנחנו לא נסכים לקבל זאת".

"הוועדה דורשת את הופעת מ"מ מפכ"ל המשטרה בפני הציבור על מנת לקיים דיאלוג שמאפשר פיקוח ראוי, הפקת לקחים ומתן תשובות לסוגיות הקשות שמטרידות את הציבור".

יצוין, כי אל דיון הוועדה הבוקר הוזמנו נציגי המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים, הסנגוריה הציבורית ולשכת עורכי הדין, וכן נציגי ארגונים נוספים ובהם: התנועה לאיכות השלטון, האגודה לזכויות האזרח, ארגון העיתונאים, רבנים לזכויות אדם והתנועה לטוהר המידות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים