שיתוף
תגובות
חדשות » בכנסת נערכים להצבעה על חוק האזרחות
רגעי הכרעה
החוק שאיים על הקואליציה ונועד לאסור איחוד משפחות של פלסטינים יובא לאישור במליאה בשעות הערב | ברע"מ צפויים להתנגד, ובקואליציה נערכים להצבעת אי אמון
הדיון במליאה בחוק האזרחות | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

רגע לפני יציאת הכנסת לפגרה, נרשמת בשעות האחרונות דריכות לקראת ההצבעה הערב על אישורו הסופי של חוק האזרחות. החוק שאיים על שלמות הקואליציה ונועד לאסור איחוד משפחות של פלסטינים יובא לאישור במליאה.

יצוין כי החוק יובא היום לאישור לאחר מרתון דיונים והצבעות שנמשכו שלושה ימים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

על פי הודעת סיעות רע"ם ומרצ הן צפויות להצביע נגד, וכך גם ח"כ איבתסאם מרעאנה מהעבודה שהייתה הראשונה לנאום במליאה ואמרה כי מדובר ב"יום עצוב".

אולם בקואליציה לא שקטים, אחת האפשרויות היא, שהרשימה המשותפת תכריז על ההצבעה כאי אמון, ועל ידי כך יוכלו לכפות על רע"ם ומרצ להצביע נגד הממשלה ולגרום לקואליציה למשוך את החוק ברגע האחרון. אולם גורמים ברע"ם אמרו כי אם זה יקרה הם יצביעו נגד החוק אף שמדובר באי אמון ובמרצ הבהירו כי ימנעו.

גם יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר בדיון במליאה על חוק האזרחות כי "אנו בכל מקרה נצביע נגד החוק הזה אפילו אם ההצעה תהפוך לאי אמון. זה לא אומר שהממשלה תיפול. יש מערכת שיקולים שלמה שאנו שמים בפתחנו. החוק הזה אין ספק שראוי שבגללו יפילו ממשלות".

יצוין כי במטרת החוק נאמר כי "מטרתו של חוק זה לקבוע הגבלות על אזרחות וישיבה בישראל של אזרחים או תושבים של מדינות עוינות או של האזור, ובצדן הסדרים חריגים למתן רישיונות ישיבה או היתרי שהייה בישראל, והכל בשים לב להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית ובאופן שיבטיח את השמירה על אינטרסים החיוניים לביטחון הלאומי של המדינה".

בין סעיפי החוק נכתב כי המכסה השנתית המרבית של רישיונות או היתרים מטעמים הומניטריים יהיו זהים למספר הבקשות שאושרו בשנת 2018, שרת הפנים תהיה מחויבת לבטל היתר לשהייה או רישיון ישיבה בישראל אם הוכח כי בעל הרישיון עשה מעשה שיש בו משום הפרת אמונים (מעשה טרור, ריגול או בגידה) למדינת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים