שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ח"כ מוסי רז תומך בחרם של בלגיה על איו"ש
גל התנגדויות
עוד הודיעו כי אף יחלו בעבודת מטה לבחינת הטלת חרם על אותם המוצרים. סגן שר החוץ עידן רול השוהה בבלגיה ביטל את פגישותיו עם חברי הממשלה כאות מחאה
דגל ישראל ובלגיה | צילום: NINA IMAGES, שאטרסטוק

ממשלת בלגיה הודיעה בשעות הצהריים כי מוצרים שיגיעו מאזורי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים יסומנו. עוד הודיעו כי אף יחלו בעבודת מטה לבחינת הטלת חרם על אותם המוצרים. סגן שר החוץ עידן רול השוהה בבלגיה ביטל את פגישותיו עם חברי הממשלה כאות מחאה.

סגן השר עידן רול מסר: "ביטלתי את הפגישות המתוכננות שלי עם משרד החוץ והפרלמנט הבלגי. החלטת ממשלת בלגיה לסמן מוצרים מיהודה ושומרון מחזקת את הקיצוניים, לא מסייעת לקידום השלום באזור והופכת את בלגיה לגורם שאינו תורם ליציבות במזרח התיכון".

ראש מועצה מקומית אפרת ומי שהוביל שנים ארוכות את יחסי החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי: "מעציב לגלות שדווקא האנשים שיושבים בבריסל מנחיתים מכת גרזן על אזורי התעשייה המשותפים לישראלים ופלסטינים. פגיעה והחרמת המוצרים יביאו להגברת האבטלה בקרב הפלסטינים לסגירת מפעלים ולעצירת מייזמים משותפים".

עוד הוסיף רביבי "בהחלטת ליצור רשימה שחורה הם פוגעים באופן ישיר דווקא במקומות בהם שוכן השלום. טוב נהג סגן השר עידן רול כשקיבל החלטה לא להיפגש עם מי שבמעשיהם מביאים מסר של חרם ופגיעה בשני הצדדים".

ח"כ מוסי רז תומך בהחלטת ממשלת בלגיה: "מדינת ישראל מעולם לא החלה את החוק הישראלי על ההתנחלויות ולכן הן לא חלק מישראל. הממשלה הקודמת חתמה בצדק על הסכמים שלא חלים על ההתנחלויות ולכן בעצם מסמנים אותן. לכן מוזר שיש מי שתוקף את בלגיה שמסמנת בצדק את תוצרת ההתנחלויות כדי להבדיל בינן לבין ישראל".

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז הגיב לדבריו של חבר הקואליצה חה"כ מוסי רז, שהביע תמיכה בהחלטת ממשלת בלגיה לסמן מוצרים מההתנחלויות: "ה-BDS חי ונושם בכנסת ישראל ובממשלת ישראל, בושה. החרמות וסימון מוצרים מחזירים אותנו לתקופות אפלות בהיסטוריה היהודית, וכיום חבר בממשלת בנט מביע תמיכה באנטישמיות החדשה, ובסימון מוצרים מארץ ישראל, רק בגלל שהם מיוצרים ע"י יהודים בארץ ישראל. עצוב שאלו האנשים שבנט, כהנא, שקד ואורבך עובדים איתם כתף אל כתף".

"ממשלה שמכבדת את עצמה ואת העם היהודי חייבת להבהיר עוד היום שמוסי רז הוא לא חלק מהקואליציה ומהממשלה. זו ממשלה שמסוכנת לישראל, מסוכנת לביטחון, מסוכנת לזהות היהודית – ממשלת BDS, והיא חייבת לעבור מן הארץ", הוסיף הח"כ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים