שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בלוני תבערה גורמים לשריפות בעוטף עזה
הפסקה? אש!
חקלאים בקיבוצי עוטף עזה טוענים כי מאז הפסקת האש וסיום מבצע 'שומר החומות' נספרו שש שריפות בשדות • חמאס מסרו כי הם מוכנים לנהל משא ומתן להחזרת החיילים
בלוני תבערה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

חקלאים בקיבוצי עוטף עזה טוענים כי מאז הפסקת האש וסיום מבצע 'שומר החומות' נספרו שש שריפות בשדות. בשירותי הכיבוי טוענים כי לאחר בדיקות, עולה כי המקור לבעירה הוא הצתות וגזם שהתלקח. "כל גורם אחר אשר מוציא הודעה אחרת לוקח על עצמו את האחריות". התושבים טוענים כי הרשויות מסתירות את המידע האמיתי בכוונת מכוון.

תושב נחל עוז מצוות מתנדבים של הכיבוי סיפר ל'וואלה' כי "תושבים בקיבוץ רואים בלונים בשמיים. חברים שלי שכיבו את השריפות ראו שמדובר בבלונים". לדבריו, "שלא יעבדו עלינו, אנחנו לא טיפשים, ברור לכולם שמדובר בבלונים. היו שריפות בימים אחרינים שצוותי הכיבוי טיפלו בהם וכיבו אותם".

בתיה הולין תושבת קיבוץ כפר עזה כתבה: "בעוטף עזה יש שריפות. בעזה מדווחים בשעות האחרונות על שיגורי בלוני תבערה לעבר שטח ישראל, ככל הנראה כתגובה לסגירת המעברים. מבדיקה מול חקלאי שעבד בשטח סמוך, לא נצפה שום כלי חקלאי ולא התקרב שום אזרח שעלול היה לגרום לשריפה באיזור הנידון".

בתוך כך ארצות הברית נאלצת לנהל מגעים באופן ישיר עם חמאס לסיום המתיחות עם ישראל, כך אמר גורם בארגון הטרור חמאס לעיתון הלבנוני 'אל-אח'באר' המזוהה עם חיזבאללה. הגורם הוסיף כי שיקום רצועת עזה יעמוד במרכז המאמצים הדיפלומטיים של ממשל ביידן. לדבריו, חמאס הביע נכונות לפתוח בערוצי תקשורת ישירים ועקיפים עם וושינגטון.

ארגון הטרור חמאס מתנגד לקשר בין עסקת השבויים לבין הפסקת האש ושיקום הרצועה. בחמאס מסרו כי הם מוכנים לנהל משא ומתן להחזרת החיילים, אך מבלי לקשור לנושא את הפסקת האש והרגיעה. עוד נכתב כי כי חמאס מאיים להתיש את ישראל אם תמשיך במדיניותה זו ולא באמצעים צבאיים. כך דווח בעיתון א-שרק אל-אווסט.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים