שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בליכוד אישרו שלושה שריונים ברשימה
לעריקים פוטנציאלים
נתניהו חותר לפריימריז מהירים, בצמרת הליכוד מתנגדים • ח"כ זוהר: "החלפת נתניהו לא עומדת על הפרק" • ניסיון אחרון לגייס עריקים: בליכוד אישרו שלושה שיריונים
דיון במרכז הליכוד | צילום: טוויטר מיקי זוהר

מזכירות הליכוד אישרה הערב (שלישי) את הצעתם של ראש הממשלה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו ויו"ר המזכירות השר ישראל כץ ולפיה יהיה ניתן לשריין שלושה מועמדים שונים בכל עשריה אחרת (ראשונה-שלישית). 150 חברי המזכירות הצביעו באמצעות משאל טלפוני.

בליכוד רוצים לשריין שלושה מקומות ברשימה לכנסת הבאה לשלושה עריקים פוטנציאליים, כאלה שאמורים להגיע לכאורה מימינה או מתקווה חדשה – ובכך למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד, שהשבעתה צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב. השיריונים ברשימה אושרו למרות שאין כל אינדיקציה לכך שיש עריקים שימנעו את הקמת הממשלה.

נתניהו חותר לביסוס מעמדו בליכוד באמצעות פריימריז מהירים לראשות הליכוד, אך בצמרת המפלגה עדיין נרשמת התנגדות נחרצת לרעיון: בימים האחרונים אומרים בכירים בליכוד כי נתניהו העביר מסרים שלפיהם הוא מעוניין בקיום פריימריז במהירות, וזאת כדי להבטיח את מעמדו גם במקרה שהמפלגה תלך לאופוזיציה – כך שאיש לא יערער עליו מבין בכירי הרשימה.

ב'ווינט' דווח כי שרים בכירים הביעו התנגדות ואף השמיעו בפני נתניהו את עמדתם שלפיה הפריימריז האחרונים שהתקיימו תקפים למשך כהונת הכנסת ה-24 ועד לפיזורה. כל עוד לא התפזרה הכנסת, הבהירו חלק מאנשי הליכוד, אין טעם בקיום בחירות פנימיות נוספות.

במצב שבו נתניהו יתעקש ויכריע את המערכה, קיים סיכוי גבוה שמולו יתמודד גם שר הבריאות יולי אדלשטיין וייתכן שלמירוץ יצטרף גם ח"כ ניר ברקת. עד כה לא יצא בפומבי איש מבכירי הליכוד נגד נתניהו, מלבד שר האוצר ישראל כץ, שהציע לפנות את מקומו למשך שנה ולאפשר לו להרכיב ממשלה כדי לשמור על שלטון הליכוד באופן שבו נתניהו יישאר יושב הראש.

יו"ר סיעת הליכוד חבר הכנסת מיקי זוהר אמר היום כי "החלפת נתניהו לא עומדת על הפרק. אין פריימריז מתוכננים בליכוד". בריאיון לכאן רשת ב הוסיף זוהר כי "נתניהו יהיה יו"ר התנועה עד הבחירות הבאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים