שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בלינקן נפגש עם גבי אשכנזי ובני גנץ
רצף פגישות
בלינקן ואשכנזי סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף לקידום פרויקטים אזרחיים בגדה, לצד דרישה להפסיק את הפניות הפלסטיניות למוסדות בין-לאומיים כמו בית הדין בהאג
צילום: לע"מ

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום (שלישי) במשרד החוץ בירושלים, את מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. שר החוץ אשכנזי הודה למזכיר המדינה על תמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה מפני טרור. השר אשכנזי ציין כי עמידתה של ארה"ב לצד ישראל, במיוחד בתקופה האחרונה, מוערכת הן על ידי הממשלה והן על ידי העם בישראל.

השר אשכנזי הדגיש בפניי עמיתו את אחריות חמאס להסלמה האחרונה, והאיום שמהווה ארגון הטרור על ביטחון ישראל ואזרחיה, כמו גם על היציבות בעזה ובאזור. בהקשר לזירה הפלסטינית, שר החוץ אשכנזי ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על הקמת קבוצות עבודה במטרה להוציא לפועל פרויקטים אזרחיים ביהודה ושומרון, במקביל להעלאת דרישות מהפלסטינים בהן הפסקת פניות למוסדות בינ"ל ועצירת ההסתה.

ביחס לרצועת עזה, דנו השרים על הקמת מנגנוני הסדרה לשיקום הרצועה והפרמטרים הנדרשים. שר החוץ אשכנזי הציג את עמדת ישראל לפיה ישראל מחויבת להחזרת השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי החמאס וכי שיקום הרצועה לא יוכל להתקיים ללא מנגנון משותף של אכיפה ובקרה למניעת התעצמות ארגון הטרור חמאס.

השרים דנו בקשר המיוחד והאסטרטגי בין המדינות, ובהתפתחויות האחרונות, כולל סוגיות אזוריות ובראשן איום הגרעיני האיראני ופעילותה מערערת היציבות במזרח התיכון. כמו כן, שוחחו השניים על חשיבות הסכמי הנורמליזציה כעוגן משמעותי ליציבות אזורית והצורך בהרחבת מעגל השלום.

גבי אשכנזי ואנטוני בלינקן

אשכנזי אמר כי "מבצע 'שומר החומות' הביא לידי ביטוי את חשיבות הקשר בין ישראל לארה"ב. עלינו לעבוד ביחד על מנת שלא לאפשר לארגון הטרור חמאס לחזור ולהתחמש ולהתחזק, ולהוות איום על תושבי ישראל. אסור לאפשר למצב לחזור ולהיות כמו לפני המבצע".

לדבריו, "השנה האחרונה הוכיחה כי יש לנו שותפים לשלום במזרח התיכון. אני רואה חשיבות רבה לחיזוק קשרי השלום הקיימים והרחבתם. אני מודה למחייבות האמריקנית למשימה זו ולביסוס היציבות הביטחונית האיזורית".

גבי אשכנזי ואנטוני בלינקן | צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

אשכנזי אמר למזכיר המדינה בלינקן בהגעתו למשרד החוץ: "מזכיר המדינה, אני שמח לארח אותך במשרד החוץ, בביקורך הרשמי הראשון לישראל ומצפה להמשיך בעבודה המשותפת לקידום היחסים בין מדינותינו ולשיח על שימור היציבות ובטחון האיזור כולו".

"ישראל רואה בכם, ארה"ב, בת בריתה הקרובה ביותר. השותפות בינינו הינה שותפות אסטרטגית, ביפרטיזנית המבוססת על ערכים המשותפים לשתי המדינות. אני מבקש להודות למזכיר המדינה על המשך תמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה מפניי טרור".

"עמידתה של ארה"ב לצד ישראל, במיוחד בתקופה האחרונה, מוערכת על ידי הממשלה והעם בישראל.
על כולנו להשקיע מאמצים להחליש את החמאס ולבנות מחנה של מדינות וגורמים באזור שיקדמו חיים משותפים, ביטחון, יציבות ושגשוג כלכלי".

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. גנץ הודה לבלינקן על הגיבוי האמריקאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה מול המתקפות על אוכלוסייה אזרחית, וכן על הגינוי של הממשל האמריקאי כנגד תופעות אנטישמיות וגילויי שנאה כלפי יהודים בארה"ב.

שר הביטחון הציג למזכיר המדינה, את העקרונות שגיבש במערכת הביטחון להשגת שקט ארוך טווח, החזרת הבנים הביתה וחיזוק הרשות הפלסטינית תוך פגיעה בכוח הצבאי של ארגוני הטרור בעזה. עוד דן גנץ עם בלינקן בצורכי הביטחון של ישראל, בשמירה על העליונות הביטחונית שלה באזור, וכן בצורך לפעול בכדי לבלום את ההתקדמות הגרעינית של איראן, במסגרת הדיונים המתקיימים בנושא בימים אלו.

בני גנץ ואנתוני בלינקן. | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים