שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בלי משמעת: בארצות הברית חוששים מסגר
קורונה בניו יורק
"הציבור החרדי בארצות הברית נמצא בעיצומו של גל שני שפוקד את השכונות החרדיות במספרים גבוהים", כך טוען היועץ הרפואי ישראל כהנא ממונסי בראיון ל'בחזית'
חסידי סאטמר במנין מרפסות בויליאמסבורג בצל הקורונה | צילום: lev radin, שאטרסטוק

ברקע העלייה הגוברת בתחלואה במדינה, הולך וגובר החשש מהגבלות שיוטלו על מוסדות התורה והחינוך בניו יורק, בשל מה שנראה כהפרה סדרתית ש הנחיות הריחוק החברתי.

בשבוע האחרון התריע המושל כי במידה והציבור החרדי לא יתעורר ויתחיל לשמור על ההנחיות, הוא יכריז על איסור לקיים את הלימודים לתקופה ארוכה, ואפילו לסגור בתי כנסת.

האיום הישיר הביא לשלל קמפיינים בדיגיטל ובפרינט, הקוראים לתושבי השכונות החרדיות בניו יורק סיטי לשמור על ההנחיות ולעטות מסכות בכל מקום ציבורי.

בראיון ל'בחזית', אומר הערב היועץ הרפואי ממונסי, ישראל כהנא, כי בארא פארק ומונסי נמצאים בהחלט בעיצומו של גל שני. לדבריו, הגל הנוכחי שונה קצת מהגל הראשון. "אמנם בהתחלה כשהייתה אי וודאות לגבי תרחיש הגל השני, היינו בטוחים שזה עומד להיות משהו ויראלי וקל יותר מהגל הראשון שפקד אותנו בתקופת פסח, אבל למעשה אנו מתוודעים מיום ליום לעוצמתו של הגל הנוכחי שמתברר ככזה שעומד להיות לא פשוט בכלל".

לדברי כהנא, "לצערנו כבר שמענו השבוע על מספר נפטרים בקרב הציבור החרדי ועל מונשמים ומורדמים, יש מכל הסוגים. אמנם העוצמה נראית קלה יותר מהגל הראשון אך אחד הדברים השונים מהפעם הקודמת שהפעם הגל מתאפיין בהרבה חולים צעירים בשנות ה-20 וה-30. לצערנו גם יש ילדים שנדבקו בנגיף".

כהנא טוען, כי "בהנחה שהציבור יהיה ממושמע להנחיות הבריאות והרופאים ויקפיד לעטות מסיכות בעזרת השם נצלח גם את זה. חודש תשרי זה מצב של הרבה תפילות, שמחת בית השואבה, אנחנו במצב שייתכן שאם חלילה הציבור לא יקפיד על ההנחיות אנו עלולים ח"ו למצוא את עצמנו ימים אחדים אחרי סוכות עם הרבה חולים".

עם זאת, מכחיש כהנא את הדיווחים לפיהם אברכים נדבקו בשנית מהנגיף. "אני יכול לקבוע שמי שנדבקו הפעם הם כאלו שהנגף דילג עליהם בפעם הראשונה", הוא אומר. "מעבר לכך, יש אנשים עם מערכת חיסונית חלשה או שהם לקחו את התרופה שנוטלים נגד סרטן אבל כל התרופות הללו התבררו כלא יעילים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים