שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » בלי מתווה ל'אדומות' – המוסדות ייפתחו
מסר לשטלונות
בני ביתו של מרן שר התורה שיגרו מסר לשלטונות כי אם לא יושג מתווה מוסכם לפתיחת מוסדות חינוך בערים אדומות – מרן שר התורה יורה לפתוח את הכול
מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי | צילום: באדיבות המצלם

בני ביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שיגרו מסר לשלטונות כי אם לא יושג מתווה מוסכם לפתיחת מוסדות חינוך בערים אדומות – מרן שר התורה יורה לפתוח את הכול.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח בשיחה עם נכדו של מרן, הרב יעקב קנייבסקי, כי הפסקת הלימודים תהיה קצובה, אחר כך נתניהו הבטיח שיחזירו את הלימודים גם בערים אדומות.

נציג דגל התורה, יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר רמז בראיון ל'חדשות 12' שלא יאשר בוועדה מתווה חזרה ללימודים אם לא יימצאו פתרונות גם לאזורים האדומים. "אנחנו רוצים שוויוניות ודיפרנציאליות. אנחנו רוצים פיתרונות – אם ילד החלים הוא יכול ללמוד".

אשר אמר מוקדם יותר בראיון למשה לגלסנר ב׳קול ברמה׳ כי "כבר לפני שבועיים גיבשנו עם פרופסורים במשרד הבריאות מתווה לימודים בטוח בערים אדומות. לא יתכן שרק הסגרים וההגבלות יהיו דיפרנציאליים, גם ההקלות צריכות להיות מותאמות פר אזור, גם למחלימי קורונה ולמתחסנים".

"בבני ברק לדוגמה יש 70,000 ילדים במערכת החינוך וחצינו כבר את ה-20,000 מחלימים, כבר שבועיים אנחנו מבקשים שהילדים הללו יוכלו לשוב ללימודים במתווה בטוח אבל אין התקדמות מול משרד הבריאות. גם לילדים שלא חלו, אפשר למצוא פתרונות במקומות פתוחים".

"שוחחתי הבוקר עם לשכת רה״מ, אמרתי להם שהם משחקים לידיהם של גנץ והתקשורת דווקא בגלל שהם לא מאשרים את פתיחת המוסדות החרדים במתווה מסודר, זה יכול לגרום לכאוס וממילא להסתה". עוד הוסיף כי "כולם צריכים ללכת להתחסן כפי שקראו גדולי ישראל ולא להאמין לפייק ניוז שמתפרסם בכל מיני מקומות חסרי אחריות, מגיע פורים וצריך להתחסן לפני כן כמה שיותר".

בניסיון לפתור את המצב הוצעו מתווים על ידי כמה גורמים, בהם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר. חלק מהמתווים מדברים על מחלימים שישובו לספסל הלימודים ואחרים מציעים לימודים באוויר הפתוח.

הבוקר התקיימה שיחה קשה בין יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר לבין אנשי רה"מ. אשר תקף: "כבר שלושה שבועות אתם גוררים רגליים עם מתווה הלימודים. מדובר במתווה בטוח ומפוקח שאין בו שום סיכון. חייבים לקדם פתרונות דיפרנציאליים לכל האזורים. ההצעה הממשלתית, כמו שהיא כעת, עלולה להוביל לכאוס".

ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן שוחחו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשו ממנו פתיחת לימודים גם בערים אדומות. הדרישה היא לפתוח במתווה מיוחד שיוסכם על משרד הבריאות, ובין היתר לימוד באוויר הפתוח או בכיתות עם מספר תלמידים נמוך.

ב'מעריב' אף דווח כי שר הפנים, אריה דרעי, שוקל להתפטר מקבינט הקורונה כאות מחאה. לפי הצעת הנציגות החרדית, גם בערים אדומות ייפתחו הלימודים לתלמידים מחוסנים. הגדרתם למחוסנים, לפי אותו מתווה הוא תלמידים חולים שהחלימו, תלמידים שעברו בדיקה סרולוגית ויצאו בעלי נוגדנים או תלמידים שחוסנו.

בנוסף לכך, "כדי לתת הזדמנות שווה לתלמידים שאינם מחוסנים", הוצע להקים עמדות בדיקה מהירה של קורונה, וכי כל תלמיד שיימצא שלילי יקבל אישור כניסה לבתי הספר במשך חמישה ימים. לשיטת הנציגים החרדים, בהצעה זו ניתן להחזיר למערכת הלימודים כמעט מיידית כ-60 אחוזים מן התלמידים ללא כל סיכון בריאותי.

בימים האחרונים התבטא מרן הגר״ח קנייבסקי בכאב על העובדה שחינוך כלל ילדי ישראל מכל הערים ומכל המגזרים נמצא בתחתית הדאגה של השלטונות, וכי כל נושא אחר מקבל העדפה על פני החינוך שהוא נשמת האומה. "נאמר בגמרא כי השעמום והבטלה מביאים לידי חטא ומליוני ילדי ישראל כבר נמצאים כשנה בביתם תוך סכנה רוחנית ונפשית ויש למצוא פתרון מיידי על מנת להחזירם לספסל הלימודים במהירות האפשרית תוך שימת דגש על שמירת התקנות וצורכי הבריאות".

לדברי מקורבי הרב נאמר לו על ידי הממשלה כי החינוך ייסגר רק לכמה ימים אך מאז כבר עבר למעלה מחודש ופתרון אמיתי לא נראה באופק. יצויין כי הרב הדגיש כי יש לחסן את כל המורים והמלמדים בבתי הספר בישראל, ותלמודי התורה על מנת להביא במהירות המירבית לפתיחת הלימודים בכל הארץ ושלא לבוא חלילה לידי סכנה בריאותית. הרב קנייבסקי מורה לכלל הציבור, נשים וגברים להתחסן ולשמור על הוראות הרופאים ובפרט לצוותי החינוך להזדרז בכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים