שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » פינטק » בלנדר בדרך להקמת בנק דיגיטלי באירופה
פינטק ישראלי ראשון
החברה הגישה רשמית את בקשת הרישיון לבנק המרכזי בליטא • קבלת הרישיון תהפוך את בלנדר לפינטק הישראלי הראשון שמקים בנק דיגיטלי באירופה
מנכ"ל בלנדר גל אביב | צילום: סיון פרג'

בלנדר טכנולוגיות פיננסיות (BLND@TASE) הודיעה היום על הגשת הבקשה הרשמית לקבלת רישיון בנק דיגיטלי כלל אירופאי. מדובר באבן דרך משמעותית לאחר תהליך ארוך ומקיף של כשנתיים במסגרתו עברה החברה הערכה מקדמית של הבנק המרכזי והוכיחה את עמידותה בכל התנאים הנדרשים לקבלת רישיון להקמת בנק דיגיטלי כלל אירופאי לגיוס פיקדונות ומתן אשראי.

הרישיון הבנקאי צפוי להתקבל במהלך 2022 ועם קבלתה תהפוך בלנדר לחברת הפינטק הישראלית הראשונה שמקימה בנק דיגיטלי ייעודי באירופה לאשראי ופיקדונות.

החברה מתכוונת להרחיב באופן משמעותי את פעילות הליבה שלה הכוללת מתן אשראי לרכישת מוצרים (Buy Now Pay Later) ואשראי לרכישת רכב וכן להרחיב את פעילות BlenderPay לאתרי e-Commerce אירופאים.

החברה הודיעה, כי עם קבלת הרישיון היא תוכל למעשה לספק אשראי ולגייס פיקדונות מכלל השוק האירופאי המונה כחצי מיליארד איש. מדובר במודל בנקאי חדש (NeoBank) המאפשר לפעול בכלל רחבי השוק האירופאי המשותף ללא סניפים, תחת דירקטיבת ביטוח הפיקדונות הבנקאים האירופאית (עד 100 אלף אירו ללקוח) והעמדת אשראי באופן דיגיטלי מלא.

בהודעת החברה צוין עוד, כי פעילות בלנדר באירופה נמצאת בתהליך התרחבות משמעותי, וכי החברה מתמקדת בשוק האירופאי כחלק מאסטרטגית הצמיחה שלה כאשר באוגוסט האחרון הודיעה על כניסתה לפעילות בפולין, המדינה הרביעית שבה פועלת בלנדר בנוסף לישראל, ליטא ולטביה.

פולין מהווה עבור החברה יעד אסטרטגי לאור העובדה שמדובר במדינה גדולה מאוד שבה שוק האשראי מוערך בכ-170 מיליארד אירו. כמו כן, הציגה החברה בדוחות החציון הראשון של 2021 צמיחה חדה בפעילות באירופה של כ-67% בסך ההלוואות שמומנו וכן הציגה צמיחה דו ספרתית בשאר מגזרי הפעילות.

בלנדר הובילה את בשורת ההלוואות בין אנשים כשהוקמה בשנת 2014. כיום היא מובילה את מהפיכת ה- BNPL (ר"ת של Buy Now Pay Later) במסגרתה היא מאפשרת, באמצעות BlenderPay, לשלם בתשלומים בעזרת אשראי חוץ בנקאי באופן דיגיטלי ופשוט באתרי e-commerce ובנקודות מכירה.

בלנדר מספקת כיום אשראי ופתרונות מימון לכ- 41 אלף לקוחות משלמים בישראל ובאירופה. החברה מתמחה במתן אשראי לרכב ובנקודות מכירה (BNPL), בישראל ואירופה באמצעות שיטות וכלים שפותחו על ידי החברה, תוך שימוש במתודולוגיות, כלים ורעיונות מתחום הביג דאטה, כריית נתונים, למידת מכונה, פסיכולוגיה התנהגותית ועוד. את החברה ייסדו ב-2014 המנכ"ל ד"ר גל אביב, משנה למנכ"ל וראש אגף טכנולוגיה בועז אביב ומשנה למנכ"ל וראש אגף מוצרים ברק גור. החברה מעסיקה כ-75 עובדים בישראל ובעולם ופועלת בישראל, ליטא, לטביה ופולין. בינואר 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונית בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

"הקמת בנק דיגיטלי באירופה מהווה מנוע צמיחה משמעותי שיאפשר לבלנדר לגייס פיקדונות כמקורות אשראי כחלק מהתכנית האסטרטגית לצמיחה והתרחבות של החברה בשוק האירופאי. קבלת הרישיון תמקם את בלנדר לצד מספר מועט של חברות בינלאומיות דוגמת Affirm, Klarna ו Revolut שמוערכות בעשרות מיליארדי דולרים ונמצאות בצמיחה אדירה כחלק ממודל ה- NeoBanking. מדובר בעולם פיננסי חדש שבלנדר היא חלק ממנו הודות לטכנולוגיה הייחודית שלה. אין ספק שאנחנו בליבה של מהפיכה שתשנה את הדרך בה אנשים צורכים ומנהלים את כספם", מסר דר' גל אביב, מנכ"ל קבוצת בלנדר טכנולוגיות פיננסיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים