שיתוף
תגובות
חדשות » בלשכת עורכי הדין נפרדו היום ממנדלבליט
פרידה רשמית
בטקס השתתפו גם נשיא המדינה יצחק הרצוג והיועצת המשפטית לממשלה, הגב' גלי בהרב מיארה
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

באירוע פרידה מיוחד שנערך היום מהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט שנערל היום מטעם לשכת עורכי הדין השתתפו בין היצר נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעיתו וכן היועצת המשפטית לממשלה, גב' גלי בהרב מיארה ובכירים נוספים.

נשיא המדינה אמר בטקס כי "אני מבקש לברך את ארבעת השופטים החדשים לביהמ״ש העליון שבחרה הועדה לבחירת שופטים היום ומצפה לטקס השבעתם בבית הנשיא בירושלים. שם נאחל להם ברכת דרך צלחה באופן רשמי וממלכתי".

בהתיחסו ליועץ היוצא מנדלבליט אמר הנשיא "מכובדיי, ספק אם בשירות הציבורי שלנו יש עוד תפקידים רבים מורכבים, מאתגרים ולפרקים כמעט בלתי-אפשריים, כמו היועץ המשפטי לממשלה. ונדמה כי הקושי הזה, שבר שיאים בכהונתך שלך, היועץ היוצא, אביחי מנדלבליט. לא אחת נדרשת לקבל החלטות קשות ביותר, בעלות השלכות דרמטיות ומרחיקות-לכת על המדינה, על התנהלותה ואף על עתידה. מילאת את תפקידך במסירות, ביושרה, במקצועיות ובאחריות. הגנת על מערכת המשפט בחירוף נפש, ובצדק. גם כאשר הרוחות סערו, הקפדת להיצמד לחוק, לדין, ולאני מאמין המקצועי שלך; ולהתעלם מרעשי הרקע. אני מבקש להודות לך גם ברמה האישית על שיתוף הפעולה המקצועי לו זכיתי מצידך, על עצותיך הטובות ועל ראייתך החכמה והממלכתית".

"קהל נכבד, אני מניח שרובכם מכירים את הרקורד המקצועי המרשים של היועמ״ש היוצא, אבל אתם יודעים את אהבתו הגדולה לכדורגל. ברוח האהבה הגדולה הזאת, שלך, אביחי, אני מבקש לצטט את יוהאן קרויף, שאמר כך: ״איכות ללא תוצאות היא חסרת חשיבות. תוצאות ללא איכות – זה פשוט משעמם״. נדמה לי שהתובנה הזאת נכונה גם לחיים בכלל – ולזירה המשפטית במיוחד. שהרי, מה הטעם בטיעון המשפטי המדויק והמפולפל ביותר, אשר כל כולו איכות משפטית מובהקת – אם אינו מביא לתוצאה המיוחלת? וזהו, אם תרצו, אחד האתגרים שמאפיינים גם את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה: לשלב איכות מקצועית עם תוצאות רצויות. נדמה לי שהצלחת, אביחי, במהלך שירותך הציבורי הארוך, לפעול מתוך אותה מחויבות המשלבת איכות עם ראייה מעשית ותכליתית".

גם היועצת המשפטית לממשלה, הגב' גלי בהרב מיארה, נשאה דברים באירוע ואמרה כי "בחלוף שש השנים בהן החזיק ד"ר מנדלבליט בפיקדון יקר הערך של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, יש לומר – ונדמה כי הערב במיוחד יש על כך קונצנזוס – מדינת ישראל חבה לו חוב גדול על כך שנהג בנכס שהופקד בידו בחרדת קודש, באחריות, ברגישות, בצניעות ובאומץ רב. זאת, בתקופה שבה האתגרים שניצבו לפתחו של הייעוץ המשפטי לממשלה היו משמעותיים ביותר, חלקם ייחודיים.

"די אם נזכיר את ההתמודדות עם מגיפה עולמית, שלוש מערכות בחירות רצופות ובמהלכן ממשלת מעבר, ממשלה פריטטית ראשונה מסוגה, ראש ממשלה המכהן תחת כתב אישום, מבצעים ברצועת עזה, יוזמות נגד ישראל בזירה הבינלאומית, וזו רק התמצית שבתמצית. אל מול אתגרים אלו, כשלצדו מערך הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, ד"ר מנדלבליט לא נרתע מקבלת החלטות קשות, גם כאשר ידע שגורמים בעלי אינטרס כזה או אחר יבקרו אותו בחריפות. הוא אף לא נסוג מעמדותיו המקצועיות- משפטיות נוכח מתקפות קשות ובלתי מוצדקות שחווה המוסד שבראשו הוא עמד ושחוו הוא ומשפחתו באופן אישי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. חזירי חוות החיות ואוהדיה, נקבצו לחגיגה, בבונים לא הוזמנו..
    מאות מהאנשים הכי שנואים בארץ באולם אחד, והאדמה לא פתחה פיה.
    אין אלוהים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים