שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "במדינה דמוקרטית אפשר להביע דברים"
"לעשות הכל"
הרב דרוקמן מכחיש קריאה לאלימות: "לא יעלה על הדעת שמדובר בקריאה לאלימות פיזית או מילולית, יש לעשות הכול במסגרת הדמוקרטית כדי למנוע את את הקמת הממשלה"
הרב חיים דרוקמן | צילום: Shuki, ויקיפדיה
הרב דרוקמן מגיב להסתה |

סערה ברשתות לאחר פרסום מכתב רבני הציונות הדתית נגד הממשלה המסתמנת: "אי אפשר להשלים עם המציאות שתקום ממשלה בישראל שתפגע בדברים היסודיים ביותר בענייני דת ומדינה שהיו מקובלים מאז קום מדינת ישראל ועד היום על ידי כל ממשלות ישראל".

"אין ספק שבממשלה זאת ייפגעו גם ענייני הביטחון ששייכים לעצם קיומנו, כאשר היא נשענת על תומכי טרור וגם יהיו בה שרים שקוראים לבית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה. ממשלה זאת מנוגדת לחלוטין לרצון העם כפי שבא לידי ביטוי באופן נחרץ בבחירות האחרונות. 'חייבים להשתדל ולעשות הכל' כדי שממשלה זאת לא תקום זה לא מאוחר מידי. זה בהחלט אפשרי".

לאחר פרסום המכתב, המילים "חייבים להשתדל ולעשות הכל כדי שממשלה זאת לא תקום" עוררו סערה לאחר שגורמים מהצד השמאלי של המפה פירשנו את צמד המילים "לעשות הכל" כקריאה לכל אזרח הנשמע לרבנים לקום ולעשות מעשה כדי למנוע את הקמת הממשלה. הגדילו לעשות פרשנים בכירים מגוש מתנגדי נתניהו כשקראו למשטרה לבדוק חשד להסתה וקריאה אף לרצח פוליטי.

מנהיג הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן ששמו חתום על מכתב הרבנים הגיב: "ההסתה קיימת רק בדמיון, מדובר בקריאה אמיתית וכואבת מפי רבנים שחושבים שהממשלה שעומדת לקום לא תהיה טובה לעם ישראל. במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים האלו".

הרב דרוקמן מכחיש כל קריאה לאלימות ואומר בסרטון שפורסם: "לא יעלה על הדעת שמדובר בקריאה לאלימות פיזית או מילולית, יש לעשות הכול במסגרת הדמוקרטית כדי למנוע את הקמת הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אמנם אני נגד הממשלה המשונה והבלתי אפשרית שרקחו לנו, אבל אני מאמין שצריך להיות פרגמטיים ולתת להם הזדמנות אמתית לשלוט. מעשיהם יקרבום ומעשיהם ירחיקום. נכון שהלב מנבא רעות, אך הבה נחכה ונראה מה ילד יום.
    אם יגוננו בחירוף נפש פוליטי על העניינים החיוניים של מדינת ישראל, עם ישראל, ארץ ישראל ומסורת ישראל, יהיו ראויים למחילה.
    אם, חלילה, יפקירו עניינים אלה ויעמידום בסכנה, יהיו ראויים למחאה חריפה ולנטישה סיטונית מצד בוחריהם בקלפי.
    בשום פנים ואופן אסור לחרף ולגדף אותם, לאיים עליהם וכמובן שאסור לנהוג באלימות.
    צו השעה לכל נאמני הציונות הוא מתינות, שיקול דעת, חכמה שלפני מעשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים