שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » במכתב ליועמ"ש: בן גביר נגד החלטת שקד
מחיקת החוב לטייבה
בן גביר טוען במכתבו כי "אין ספק, כי המדובר ב-"שוחד פוליטי" שניתן למפלגת רע"מ, על מנת להבטיח את תמיכתה בהצבעה תקציב המדינה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעקבות הדיווח הדרמטי, על כך שהשרה שקד החליטה למחוק חובות לעיריית טייבה, בהיקף של 45 מיליון ₪ – 22.5 מיליון ₪ במענקים ו22.5 מיליון ₪ בהלוואות. פנה יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה במכתב הבוקר (ג') ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולשרת הפנים איילת שקד וציין ראש עיריית טייבה, שועאע מסארווה מנצור הוא אחד ממקורביו של יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס, והיה נציג רע"מ במו"מ הקואליציוני מול מפלגת ימינה בה חברה השרה שקד.

בן גביר טוען במכתבו כי "אין ספק, כי המדובר ב-"שוחד פוליטי" שניתן למפלגת רע"מ, על מנת להבטיח את תמיכתה בהצבעה תקציב המדינה". והוסיף כי "בתגובתה לאתר סרוגים מיום 31/10/21, מסרה שקד כי בניגוד לפרסום, התכנית לא אושרה על ידה, אלא על ידי מנכ"ל משרד הפנים". ח"כ בן גביר הזהיר כי "לא רק שהתכנית ניתנה כ-"שוחד בחירות", אלא שהיא גם יצאה לדרך בניגוד לחוק הקובע כי "תכנית הבראה טעונה אישור של שר הפנים – שכאמור על פי הודאת השרה שקד התכנית לא אושרה על ידה ולא התקבל אישור שכזה".

עוד הוסיף בן גביר במכתבו כי, הסעיף קובע כי "תכנית ההבראה, חייבת לעמוד ביעדי הסכומים שמוגדרים לתוכניות הבראה בחוק התקציב, ובהעדר תקציב מאושר לשנת 2021, לא ניתן לאשר תכניות הבראה".

בסיום מכתבו ביקש בן גביר מהיועמ"ש מנדלבליט והשרה שקד "להורות על ביטול האישור שניתן באופן בהול, עוד היום ולא למחוק את חובותיה של עיריית טייבה.

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "הממשלה משלמת פרוטקשן לאחים המוסלמים תומכי הטרור ומוחקת חובות למקורבו של מנסור עבאס שרואה בעיר טייבה כעיר פלסטינית. מחיקת החובות נעשתה בניגוד לחוק, בחוסר סמכות ובחריגה גסה מכללי המנהל התקין ומתן פרס לעירייה כושלת. היועמ"ש צריך להורות מייד על ביטול ההחלטה ולא לתת לשוחד הפוליטי זכות קיום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים